איך מטבעות דיגיטליים השפיעו על חיי היום-יום שלנו?

ככל הנראה שמעתם או קראתם משהו על הביטקוין ואתם יודעים שהוא מטבע דיגיטלי, אבל לא כולם יודעים מה הם מטבעות דיגיטליים, איך משתמשים בהם ואיזו השפעה, אם בכלל, יש להם על חיי היום-יום של אנשים שאינם עוסקים בתחום באופן מקצועי. מאז שהומצא הביטקוין לפני כ-15 שנים, התפתח עולם המטבעות הדיגיטליים מאוד ויש לו השפעות על החיים של כולנו.

 

מה זה בכלל מטבע דיגיטלי?

כאשר מדברים על דיגיטלי בימינו, הכוונה היא בדרך כלל לשימושים השגרתיים שלנו במכשירים אלקטרוניים ומכשירי חשמל. היום, כאשר גם פחים חכמים, דלתות עם טביעת אצבע וכן גם מתקן למגבות נייר שמגיע בגרסה טכנולוגית חכמה, אין פלא שגם אמצעי התשלום שלנו הופכים להיות דיגיטליים. מטבע דיגיטלי הוא מטבע מבוזר או מטבע קריפטוגרפי.

שני השמות מתייחסים לטכנולוגיית הבלוקצ'יין שמאפשרת עסקאות בין שני צדדים ללא צורך במתווך. הכינויים מתייחסים לעובדה שמטבע דיגיטלי לא עובד מול מסד נתונים יחיד אלא מול רשת מחשבים, הגדרת מטבע דיגיטלי נעשית באמצעות פרוטוקול קריפטוגרפי.

מה זה בכלל מטבע דיגיטלי

השפעות חיוביות של מטבעות דיגיטליים

כבר למעלה מ-15 שנים חלפו מאז שהומצא הביטקוין בשנת 2008 וכיום הוא נחשב מיושן מאוד מול עשרות אלפי המטבעות הדיגיטליים החדשים, שפועלים באופן יעיל יותר. למרות שמטבעות דיגיטליים עדיין אינם בשימוש של הדיוטות בתחום אבל הם משפיעים על הכלכלה העולמית, כלומר על כולנו.

בין השאר המטבעות הדיגיטליים מאפשרים מסחר ללא התערבות ממשלתית, כלומר שוק שפתוח גם בפני תושבים במדינות מתפתחות ללא גישה למוסדות כלכליים רגילים. העובדה שהמטבעות הדיגיטליים פועלים בשקיפות מלאה, הם מקטינים את הסיכוי לשחיתות ומעלה את אמון הציבור במערכת.

 

השפעות שליליות של מטבעות דיגיטליים

למסחר במטבעות דיגיטליים יש כמובן גם השפעה שאינה חיובית על חיינו. לדוגמה, מטבעות דיגיטליים נוטים לתנודתיות רבה וערכם עשוי להשתנות דרמטית בזמן קצר, עובדה זו עלולה להקשות על המסחר בהם ולהפוך את ההשקעה בהם למסוכנת.

חוסר הרגולציה בתחום המטבעות הדיגיטליים עלול להוביל לשימוש בשוק שלהם למטרות פליליות, ללא סנקציות. השפעה שלילית נוספת קשורה באיכות הסביבה ובהשפעה של תהליך הנפקת מטבעות דיגיטליים (שמכונה כרייה). הנפקת המטבעות הוא תהליך שדורש כוח חישובי רב משפיע על צריכת הדלק והוא משפיע על איכות האוויר.

השפעות שליליות של מטבעות דיגיטליים

מה צופן העתיד?

מטבעות דיגטליים משפיעים על הכלכלה העולמית והכלכלה העולמית משפיעה על כולנו, כל הזמן. ובכל זאת, עדיין לא נראה אימוץ מקיף של הטכנולוגיה בשוק המסחר העולמי. כדי להפוך את המטבעות הדיגיטליים להילך חוקי ונפוץ בציבור הרחב, יצטרכו למצוא בקהילה איזון בין אתיקה לבין חדשנות טכנולוגית.

 

לסיכום

אנשי כלכלה בטוחים שלמטבעות דיגיטליים יהיה חלק בעתיד שלנו, אבל כיום, אף על פי שחלפו כבר שנים מאז ההמצאה, עדיין מתמודדים העוסקים בתחום עם אתגרים ודאגות שלא מאפשרים למטבעות הדיגיטליים להפוך לאמצעי תשלום חוקי.

איך מטבעות דיגיטליים השפיעו על חיי היום-יום שלנו

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מטבע מוצפן

מה זה מטבע קריפטו

  בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מטאורית בפופולריות של מטבעות דיגיטליים המכונים "קריפטו" – ביניהם הביטקוין, את'ריום ועוד. מטבעות אלו מבוססים על טכנולוגיית בלוקצ'יין מתקדמת

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.