איך מדווחים על מטבעות דיגיטליים לרשויות המס?

מסחר במטבעות דיגיטליים כולל בתוכו לא מעט שלבים ודברים שחשוב לשים אליהם לב. אחד הדברים המורכבים יותר היא דיווח לרשויות. הסיבה לכך היא שבאופן יחסי מדובר בתחום חדש שטרם נקבעו עבורו חוקים מסודרים ורגולציות. עם זאת, קיימות דרכים לדווח לרשויות המס. חשוב לציין כי מאמר זה אינו מהווה ייעוץ מס, אלא סקירה כללית של הנושא בישראל.

דיווח על קריפטו למס הכנסה

מה הדרך לדווח על מטבעות דיגיטליים?

אז איך מדווחים על קריפטו בישראל?

הדבר הראשון שחשוב להגדיר הוא אירוע מס. אירוע מס הוא פעולה שבעקבותיה חל חיוב במס, או פטור ממס. במקרה של קריפטו, מדובר בעצם בפעולות המסחר בו.

על הרווחים שלנו מקריפטו נשלם מס רווח הון, שעומד על 25%.

באופן עקרוני, לפי רשויות המס, יש לדווח תוך 30 יום כל כל אירוע מס. תהליך הדיווח קיים באתר שלהם.

אבל, מכיוון שמדובר שתהליך מסורבל במידה ומדובר במספר גבוה יחסית של פעולות מסחר ונדרשים חישובים שונים, ישנן חברות פרטיות ורואי חשבון המתמחים בהגשת אותם דוחות למס הכנסה.

ניתן כמובן לדווח באופן עצמאי, אך רק אם מדובר במספר פעולות מספר נמוך במיוחד שאינו דורש חישובים מיוחדים.

האם כדאי לבצע את הדיווחים לבד?

בהתנהלות מול רשויות המס, שלא נותנות מידע רב על תחום הקריפטו בשלב זה, מומלץ להיעזר באיש מקצוע.

אם מדובר לצורך העניין בפעולה אחת בלבד בשנת המס, כנראה שאפשר להסתפק במילוי הטופס הדרוש והגשתו תוך 30 יום למס הכנסה. במידה ומדובר בפעולות מסחר מרובות, בהחלט כדאי להיעזר באיש מקצוע על מנת להמנע מקנסות ובעיות עתידיות.

בעקרון, הדרך לדווח היא באמצעות טופס 1399 של מס הכנסה, אותו יש להגיש תוך 30 יום לאחר ביצוע פעולת המסחר. לצורך הבנה של כיצד למלא אותו, ניתן להיעזר במדריך כמו זה

בנוסף, מי שמחויב בהגשת דוח שנתי צריך לסמן בו את הסעיף הרלוונטי, במידה והיו הכנסות מקריפטו.

כדי לקבל תמונת מצב ודוח המפרט ומסכם את מצבכם בקריפטו בתקופת זמן מסויימת, קיימים אתרים כמו Koinly. ניתן לחבר אותו בקלות לפלטפורמות המסחר השונות וכך אין צורך להעלות קבצים או לתעד כל פעולה ופעולה, הכלי יעשה זאת בשבילכם.

בכל מקרה, חשוב לזכור שגם אם ניתן לדווח לבד, במידה ויש את האפשרות, עדיף להיעזר באיש מקצוע שיוכל לענות על כל השאלות ומכיר את כל הדקויות בנושא הזה, שעדיין לא מוסדר בצורה מושלמת בחוק.

מי עוסק בדיווח קריפטו?

ישנם רואי חשבון בישראל שעוסקים בדיווח על קריפטו כבר מספר שנים ובעלי ניסיון והבנה בהתנהלות מול מס הכנסה. לכן, במידה ויש לכם אפשרות, זו הדרך העדיפה.

דיווח על קריפטו למס הכנסה

האם צריך לדווח על הפסדים במטבעות דיגיטליים?

התשובה היא חד משמעית כן, משתי סיבות:

החוק מחייב לדווח על כל אירוע מס, ללא קשר לתוצאה.

הסיבה השנייה היא שעל הפסדים ניתן לקבל החזרי מס, בדיוק כמו שאנו נדרשים לשלם מס רווח הון על הרווחים.

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

9 טעויות במסחר בקריפטו

תחום המסחר בקריפטו הולך וצובר יותר ויותר פופולאריות. מדובר אמנם בתחום אטרקטיבי ומסקרן, אבל פעילות לא נכונה בתחום עשויה להוביל לאכזבה והפסדים גדולים. אספנו בשבילכם

להמשך קריאה »