האם אתם באמת יודעים על מה אתם מבוטחים?

אם אתם לא יודעים על מה אתם מבוטחים, דעו שאתם ממש לא היחידים. על שולחן משרד האוצר הצטברו פניות רבות בנושא זה. אנשים טענו שקשה להם להשיג מידע ביטוחים. סקרים שנערכו על הנושא הוכיחו כי מעל חמישים אחוז מהאוכלוסיה משלמת מחירים יקרים על הביטוחים שלה רק בגלל חוסר מודעות לביטוחים כפולים וכך קמה החלטה להקים את מערכת הר הביטוח. 

 

מהי מערכת הר הביטוח?

מערכת הר הביטוח היא אתר ממשלתי שנועד להנגיש מידע ביטוחי לציבור המבוטחים בישראל. כל מבוטח המעוניין לקבל מידע על הביטוחים הקיימים על שמו יכול להיכנס לאתר הר הביטוח, לאמת את זהותו, לבחור בחיפוש ביטוחים ולקבל את רשימת כל הביטוחים הקיימים על שמו. כך מתקבל דו"ח הר הביטוח המפורסם.

 

מה דו"ח הר הביטוח כולל?

הדו"ח כולל מידע על הביטוחים המופיעים במערכת הר הביטוח. כל חברת ביטוח מחויבת להעביר את המידע הקיים אצלה למערכת. הבעיה היא שיש חברות ביטוח המחתימות את מבוטחיהן במעמד ההצטרפות לביטוח על הסכמת אי דיווח למערכת וכך קיים חוסר מידע במקרים מסוימים.

דו"ח הר הביטוח יכלול את הפרטים הבאים

  • שם הפוליסה ומספרה
  • שם החברה המבטחת והדרך ליצירת קשר עימה
  • מחיר הפרמיה
  • הרכב הביטוח

לא כל הפרטים מופיעים בדו"ח וכדי לקבל את מלוא הפרטים יש לפנות לחברה המבטחת ולבקש את פרטי הביטוח הספציפי.

 

למה לאתר ביטוחים?

אנשים לא יודעים במה הם מבוטחים וכך הם פונים לבצע איתור ביטוחים. אבל זו לא הסיבה היחידה….

 

הוזלת מחיר הביטוח

עולם הביטוח מתפתח ללא הרף וכך חברות הביטוח מתחרות ביניהן על המבוטחים. כל אחת מציעה דילים אחרים וכל אחת מנסה להגיע לקראת המבוטח בנתונים אחרים. חכם עיניו בראשו ומבוטחים שאכפת להם פונים לבצע בדיקה לאיתור ביטוחים, בודקים מהם התנאים הקיימים שיש להם ופונים לבצע השוואת ביטוחים בכדי לייעל את הביטוחים שלהם. השינויים יכולים להיות מבחינת מחיר / כיסוי ביטוחי / תנאים נלווים.

 

ביטול כפל ביטוחי

לא מעט מבוטחים משלמים פעמיים על אותו ביטוח. לאחר איתור ביטוחים הם רואים את הביטוחים ברשימה מסודרת וברורה בדו"ח וכך הם פונים לבדוק איזה ביטוח כדאי להם לבטל בכדי להימנע ממצב של כפל ביטוחי.

 

היקף ביטוחי

לפעמים אנשים לא יודעים אילו ביטוחים יש להם. ניקח לדוגמא ביטוח רכב שהוא ביטוח חובה. למרות זאת, הוא בעל תוקף וכאשר התוקף מסתיים, יש צורך בחידושו. החידוש לא נעשה על פי רוב באופן אוטומטי והבעיה היא שלא כל חברת ביטוח מעדכנת על סיום התוקף….

במקרה כזה מבוטח עלול לנסוע ללא ביטוח רכב ולעבור על החוק. מסוכן מידי להגיע למצבים כאלו. בדקו מראש מה קורה בתיק הביטוחים שלכם. ההמלצה היא לבדוק אחת לשנתיים את מצב הביטוחים.

איתור ביטוחים

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

אישור כתובת מגורים באנגלית

מסחר בקריפטו בפלטפורמה בינלאומית, לעומת פלטפורמה ישראלית פותח אפשרויות מגוונת לבחירת מטבעות שונים. הבעיה היחידה שעשויה להתעורר היא בתהליך האימות של המשתמש בפלטפורמות השונות. תהליך האימות כולל

להמשך קריאה »

מטבעות קריפטו וחשיבות ההיבט הפסיכולוגי במסחר

נכון שעולם ההשקעות מבוסס על מחקר מעמיק, על נתונים מספריים ובאופן כללי מהצד נראה כי מדובר ב בתחום המשלב בין חישובים מתמטיים וניתוח נתונים. בפועל, בהשקעות בכלל ובעולם המטבעות הדיגיטליים בפרט הפן הפסיכולוגי משחק תפקיד מרכזי.

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.