כיצד נקבע המס על המטבעות הדיגיטליים?

השנה היא 2023, ורבים מאיתנו מחפשים דרכים נוספות להרוויח כסף מעבר לעבודה הרגילה שלנו. דרך אחת מיני רבות לייצר לעצמנו הכנסה נוספת היא השקעה במטבעות דיגיטליים. מטבעות אלו הפכו כבר ממזמן לפופולאריים ביותר והם מספקים לרבים הכנסה בסכומים נאים.

לצד כל זאת, חשוב לדעת כי כמו השקעות רבות, גם על מטבעות דיגיטליים, יש לשלם מס. בכתבה הבאה נפרט עבורכם את כל המידע הדרוש על מטבעות דיגיטליים, וגם על הדרך בה נקבע המס על מטבעות אלו.

 

מה הם מטבעות דיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים מכונים גם מטבעות קריפטוגרפים והם משמשים למעשה כאמצעי דיגיטלי. מטבעות אלו עובדים על בסיס רשת תוכנה, כאשר מחשבים רבים מריצים, כל אחד בנפרד, עותק נפרד של אותה התוכנית. נציין כי כלל המחשבים קשורים בצורה כלשהי אך אין מחשב יחיד אשר שולט ברשת התוכנה.

נהוג לקרוא לרשת הזו גם רשת מבוזרת. רשתות המחשבים המבוזרות מעבדות עסקאות, וגם שומרות את מאגר הנתונים אשר מאחסן או רושם את העסקות הללו. כלל העסקאות עוברות עיבוד בבלוקים שקשורים בשרשרת כרונולוגית.

מטבעות דיגיטליים

איך קונים מטבע דיגיטליים?

ראשית כל, על מנת להתחיל ולקנות מטבע דיגיטלי, תצטרכו לבחור זירת מסחר בה תבצעו את הרכישה שלכם, ותוכלו לרכוש גם מאדם פרטי. בכדי לבצע ממש את הרכישה תידרשו להיות בעלי ארנק דיגיטלי ברשותכם, כדי לשים בו את המטבעות. דרך נוספת לבצע את הרכישה היא באמצעות ארנק פיזי אשר מתחבר למחשב שלכם עם כבל USB.

השלב האחרון והלא פחות חשוב כדי לקנות מטבע וירטואלי, הוא כמובן לבחור אחד כזה. כמו בכל תחום, גם בתחום המטבעות הדיגיטליים, ידע זה כוח. על כן, וודאו כי ברשותכם את כל הידע הנדרש כדי לבחור בהשקעה המשתלמת ביותר עבורכם.

 

הכי חשוב – לא לשכוח לשלם מס

במדינת ישראל מטבעות דיגיטליים אינם נחשבים למטבעות של ממש, אלא לנכס דיגיטלי, ועל כן שימוש בהם חייב במס, על הרווח ועל המסחר בהם, כאשר המיסוי על מטבעות אלו נחשב בתור מיסוי נכס. מס על ביטקוין, או על כל מטבע דיגיטלי אחר הינו חשוב ויש לוודא שאתם מבצעים אותו כראוי על מנת להימנע מחשש להלבנת הון.

מטבעות דיגיטליים

 

חישוב המס על המטבע הדיגיטלי

על פי חוק, המשקיעים במטבעות דיגיטליים מחויבים במס רווחי הון, בגובה של 25 אחוז על הרווח הריאלי. הרווח הריאלי משמעותו ההפרש בין שער קניית המטבע לבין שער המכירה שלו. כאמור, חובת המס מוטלת בכל פעולה של מכירה או המרה של המטבע, כלומר מימוש המטבע.  נציין כי במקרה וערכו של המטבע שברשותכם עלה, לא תצטרכו לשלם מס, אם לא ביצעתם את אחת מהפעולות הנ"ל.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, המטבעות הדיגיטליים הינם דרך מצוינת להתפתח בשוק ההשקעות, ללמוד על התחום וגם להרוויח סכומי כסף למיניהם. לצד זאת, יש לשים לב כי הינכם בקיאים בנושאי המס של מטבעות אלו וכי אתם מבצעים את כל הפעולות הדרושות לצורך כך.

מטבעות דיגיטליים

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מה זה NFT

מה זה NFT

לאחרונה נשאלת לא מעט השאלה מה זה NFT. NFT, הידוע גם כ-"טוקן חסר תחליף" או "טוקן ייחודי", הוא בעצם פרוטוקול קריפטוגרפי שמהווה נכס דיגטלי ייחודי.

להמשך קריאה »
ההבדל בין סוחר למשקיע HODL

מה ההבדל בין סוחר למשקיע?​

בעולם המסחר בכלל ובעולם הקריפטו בפרט, קיימות שתי גישות שעשויות להניב לרווחים. האחת, היא מסחר. בפרט, מסחר יומי. לעומתה, יש המחליטים להשקיע לטווח ארוך ולהנות מרווחים עתידיים (בשפת הקריפטו – HODL). יש כמובן אופציה גם לשלב בין שתי הגישות. אז מה ההבדל בין סוחר למשקיע?

להמשך קריאה »
מה זה אתריום

מה זה אתריום

אתריום הוא מטבע מבוזר הקיים משנת 2013, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות ובייחוד בשנת 2021. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.