השקעה בנדל״ן ללא הון עצמי – היתכן?

השקעה בנדל״ן הפכה בשנים האחרונות לאחת ההשקעות השכיחות ביותר בארץ ובחו״ל. זו השקעה עם תשואה גבוהה לרוב שנותנת לאנשים נכס ביד שהולך ומשביח עם השנים. עם זאת לא כל השקעה בנדל״ן היא בהכרח השקעה טובה. יש ללמוד את השוק היטב ולמצוא את האנשים המקצועיים והאמינים ביותר שיכולים להוביל אתכם בדרך הנכונה ביותר.

אנשים רבים מתעניינים בהשקעה בנדל״ן אך הם בעלי הון עצמי מועט. האם אפשר להשקיע בנדל״ן ללא הון עצמי ומה האפשרויות הקיימות? הכנו מדריך קצר עם תשובות לכל השאלות החשובות.

 

האם אפשר להשקיע בנדל"ן בלי להביא כסף מהבית?

באופן כללי התשובה על כך היא כן, רק שיש להבין לעומק את העקרונות המרכזיים ואיך זה מתאפשר. העקרון הראשי שמדובר בהשקעה שמעמידה נכס כבטוחה בעבור הבנק, או כל גוף פיננסי המסייע בגיוס מימון לדירה. זאת בשונה מהשקעות אחרות כגון שוק ההון שלא מאפשרת דבר כזה.

 

איך זה עובד?

בנק ישראל מאפשר ניצול של 75% מימון ברכישת הדירה הראשונה, אשר לרוב משמשת כדירת מגורים. רוב האנשים מבינים את הנתון הזה ואף משתמשים בו. הרבה מהזוגות הצעירים רוכשים דירה בתנאי המשכנתא שמציע הבנק ומנצלים את האפשרות לקבל 75% מימון.

הדבר באופציה הזו הוא שאפשר לקבל מימון זה גם בעבור דירה קיימת. הפירוש של הדבר הזה בפשטות הוא שאם יש לכם נכס תוכלו לקבל הלוואה כנגד הדירה הקיימת, ולהשתמש בכסף הזה כהון עצמי לרכישת דירה להשקעה. חשוב לדעת שהדבר הזה אפשרי ואף מאד מומלץ במקרים מסוימים שכן הלוואת דיור היא ההלוואה הזולה ביותר הקיימת במשק.

אם אתם מעוניינים להשקיע בנדל״ן חשוב לעשות בראש ובראשונה בדיקה של ההון האישי שלכם לצד בדיקת הנכס או הנכסים הקיימים ולראות אם וכיצד אפשר למנף אותם. יש לבדוק את התנאים בבנקים השונים הקיימים בשוק ולהשוות את ההצעות השונות על מנת לראות איזה בנק יתן לכם את האופציה הטובה ביותר. את הבדיקה הזו יש לבצע עם אנשי מקצוע חכמים ומנוסים שתוכלו למצוא בחברות המובילות במשק. לדוגמא חברת ישראטופ – השקעות ללא הון עצמי יכולות לעשות דרכה במקצועיות ועם נסיון רב.

 

האם יש עוד דרכים לקבל הלוואה פרט לבנק?

כן, מימון חוץ בנקאי לרכישת דירה הוא משהו שקורה יותר ויותר. בעקבות רגולציה של משרד האוצר נפתח שוק ההלוואות על ידי מתן רשיון לחברות ביטוח ואשראי להעניק הלוואות לצורכי רכישת דירה. בעוד שהלוואות אלה הן בטוחות ויכולות להפרש על גבי שנים לרוב, הן תהיינה בעלות ריבית גבוהה יותר מאשר בבנק. הלוואות אלה מאפשרות לרכוש נכס ובמצב אידיאלי להשכירו ואז השכירות משלמת את ההלוואה. אך על מנת שזה יקרה יש ליצור תמהיל מדויק ומוצלח של השקעה מול ההכנסות האפשריות מהנכס והתשואה הצפויה.

לסיכומו של עניין אפשר להשקיע בנדל״ן ללא הון עצמי אך כמובן שצריך ערובות מול ההלוואה ויכולת להחזיר את ההלוואה. אם תפעלו בחכמה, שיקול דעת ולמידה של השוק זו יכולה להיות השקעה מצוינת ובטוחה.

האם אפשר להשקיע בנדל_ן בלי להביא כסף מהבית

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.