כמה זמן אורכים לימודי הנדסאי?

מקצועות ההנדסה השונים זוכים לביקוש גבוה, מה שמוביל לא מעט אנשים לבחור בהם. אחת הנקודות הבעייתיות בכל הנוגע ללימודי הנדסה היא משך תקופת הלימודים. לא כולם יכולים להרשות לעצמם להיכנס למערכת למידה אינטנסיבית במשך כמה שנים, כפי שנדרש ממי שלומד הנדסה. כדי להתמודד עם הבעיה הזו, עומדת לפניכם האפשרות לפנות ללימודי הנדסאי.

 

לימודי הנדסאי

הנדסאי הוא מקצוע שעוסק בתחום ההנדסה אולם בצורה שונה ממהנדס. בלימודי הנדסה הסטודנטים מקיפים תחומים רבים כמו מתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב וכימיה. לימודי הנדסאי לעומת זאת יוצאים מתוך נקודת מבט הרבה יותר מעשית, כאשר הרצון הוא להכשיר את הסטודנטים לשילוב בתעשייה כמה שיותר מהר.

לימודי הנדסאי

תקופת הלימודים

לימודי הנדסה בכל התחומים אורכים כ4 שנים, ולפעמים הסטודנטים נאצלים להאריך אותם בשל העומס הלימודי הרב שבו הם נמצאים. מנגד, לימודי הנדסאי פונים מההתחלה לצד מעשי יותר, מה שמאפשר לוותר על החלקים התיאורטיים של לימודי ההנדסה. בפועל הלימודים אורכים כ3 שנים, אבל גם בתקופה הזו העומס שלכם יהיה פחות מאשר העומס של תלמידי הנדסה רגילים.

תקופת הלימודים

הבדלים בפועל

ההבדל המרכזי בין מהנדס לבין הנדסאי הוא בסמכות. בתחום הבניין למשל, הנדסאי יכול להיות חתום על אישור למבנים בגובה מסוים, ואילו מהנדס יכול לחתום על מבנים גבוהים יותר. כך גם בתחום החשמל, האלקטרוניקה ועוד. בשוק העבודה משרות רבות לא מצריכות דווקא תעודת מהנדס, כך שגם בהקשר הזה מי שפונה ללימודי הנדסאי יכול להיות רגוע.

 

אפשרויות שכר

לא מעט אנשים חוששים לפנות ללימודי הנדסאי בשל פחד מפערי שכר בינים לבין מהנדסים רגילים. חשוב לציין שגם אם זה נשמע לכם נכון, בפועל יש לא מעט הנדסאים שמרוויחים יותר ממהנדסים במשרות מקבילות. כמו בכל תחום, לאישיות שלכם יכולה להיות השפעה רבה, ואם תעשו את העבודה שלכם כמו שצריך, לימודי הנדסאי בהחלט ישימו אתכם במקום טוב.

 

אפשרות הרחבה

גם אם בסופו של דבר תרצו להפוך להיות מהנדסים, הלימודים שאותם כבר עשיתם יוכלו לשרת אתכם. ההשלמה מתעודת הנדסאי למהנדס קלאסי פשוטה הרבה יותר מאשר לימודי הנדסה מההתחלה. הרשויות והאקדמיה מכירות גם במה שלמדתם כבר, וההשלמה לא תיקח לכם יותר מידי זמן.

האפשרות הזו עוזרת גם למי שלא בטוח האם זהו התחום שבו הוא רוצה לעסוק. לימודי הנדסאי יאפשרו לו לטעום קצת מהעולם של ההנדסה, ובמידה והוא יאהב את התחום הוא יוכל להמשיך ללימודים אינטנסיביים יותר של מהנדס.

 

לסיכום

לימודי הנדסאי דומים במידה רבה לאלו של מהנדס. הלימודים קצרים יותר, ובדרך כלל הם לא אורכים יותר מ3 שנים. במהלך השנים הללו הלימודים אינם אינטנסיביים כמו לימודי הנדסה רגילים. ההבדל המרכזי נעוץ בסמכות שיש למהנדס מול זו שיש להנדסאי. במידה ותראו שאתם מתחברים לתחום, תמיד תוכלו להרחיב את תעודת ההנדסאי שלכם ולהפוך למהנדסים מן המניין.

כמה זמן אורכים לימודי הנדסאי

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מה זה ביטקוין

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מוכר מאד, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל כמו לפני כל השקעה,

להמשך קריאה »

מטבעות קריפטו וחשיבות ההיבט הפסיכולוגי במסחר

נכון שעולם ההשקעות מבוסס על מחקר מעמיק, על נתונים מספריים ובאופן כללי מהצד נראה כי מדובר ב בתחום המשלב בין חישובים מתמטיים וניתוח נתונים. בפועל, בהשקעות בכלל ובעולם המטבעות הדיגיטליים בפרט הפן הפסיכולוגי משחק תפקיד מרכזי.

להמשך קריאה »
ההבדל בין סוחר למשקיע HODL

מה ההבדל בין סוחר למשקיע?​

בעולם המסחר בכלל ובעולם הקריפטו בפרט, קיימות שתי גישות שעשויות להניב לרווחים. האחת, היא מסחר. בפרט, מסחר יומי. לעומתה, יש המחליטים להשקיע לטווח ארוך ולהנות מרווחים עתידיים (בשפת הקריפטו – HODL). יש כמובן אופציה גם לשלב בין שתי הגישות. אז מה ההבדל בין סוחר למשקיע?

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.