מה זה אתריום

אתריום הוא מטבע מבוזר הקיים משנת 2013, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות ובייחוד בשנת 2021. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל כמו לפני כל השקעה, כדאי ללמוד מה זה אתריום ורק לאחר מכן לקבל החלטה מושכלת.

מה זה מטבע קריפטו

מטבע קריפטו, או, בשמו המקצועי,  מטבע מבוזר, הוא בעצם אמצעי תשלום שערכו נקבע על פי רשת משתמשים ולא על פי גוף מרכזי כלשהו. המטבעות המוכרים ביותר כיום הם ביטקוין ואתריום.
המטבעות מתבססים על טכנולוגיה בשם בלוקצ'יין. זו  היא למעשה טכנולוגיה שבה, בשפה פשוטה, המטבעות מקושרים זה לזה במעין שרשרת ומוגנים באמצעות שילוב של מפתחות ציבוריים ופרטיים. בשורה החתחתונה, לכל מטבע יש מעין קוד ייחודי המורכב מסדרת תווים ארוכה וכל מטבע מקושר לקודמו.

מקור האתריום

המטבע עצמו נוצר בשנת 2013 על ידי מתכנת בשם ויטליק בוטרין. באופן רשמי, המטבע עלה לאוויר בשנת 2015. אתריום היא למעשה ארגון ללא מטרת רווח, שמאפשר למפתחים לפתח אפליקציות על בסיסה.

למה משמש אתריום

כיום משמש אתריום בעיקר למסחר. אמנם קיימות חברות מסויימות המקבלות אתריום כאמצעי תשלום, אבל השימוש העיקרי היא המסחר בו.

איפה אפשר לקנות אתריום

ניתן לבחור בין פלטפורמה גדולה ובנילאומית כמו Binance (לינק להרשמה), או פלטפורמה ישראלית גדולה כמו bit2c. הסבר מפורט יותר ניתן למצוא במדריך שלנו.

מה זה אתריום ומה השווי שלו

בשנת 2016 היה האתריום שווה ערך לכ-12 דולרים.  בינואר 2018 הגיע לשיא זמני של כ-1300 דולרים, לאחר מכן ירד שוב, עד אשר הגיע לשיא הנוכחי של כמעט 2000 דולרים ונמצא כרגע בעלייה.

דמיינו לכם את הרווח העצום שעשו משקיעים ולא מכרו את המטבע עד היום. אם כך, האם עכשיו זה הזמן הנכון לקנות למרות שכבר התרחשה עלייה גדולה?

האם כדאי לקנות אתריום

בדומה לפתגם הסיני העתיק:

,,הזמן הטוב ביותר לשתול עץ היה לפני 20 שנה. הזמן השני הכי טוב הוא עכשיו"

באופן כללי, זה נכון לגבי כל תחום ההשקעות. בפועל, מדובר בתחום שכולל תכנון וחשיבה אך גם מזל ותלות בגורמים חיצוניים ושינויים פתאומיים בעולם, כמו למשל מגיפת הקורונה. חשוב להשקיע רק במידה ויש את היכולת הכלכלית להפסיד את סכום ההשקעה בלי לפגוע באיכות חיינו ומבלי להצטער. כדאי להתחיל מסכום קטן ולהכיר את התנהגות המטבע ומגמות העליה והירידה שלו.

 

מה זה אתריום

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »