מה זה ביטקוין

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מוכר מאד, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל כמו לפני כל השקעה, כדאי ללמוד מה זה ביטקוין ורק לאחר מכן לקבל החלטה מושכלת.

מה זה מטבע קריפטו

מטבע קריפטו, או, בשמו המקצועי,  מטבע מבוזר, הוא בעצם אמצעי תשלום שערכו נקבע לפי רשת משתמשים ולא ע"פ בנק או גוף מרכזי אחר. המטבעות המוכרים ביותר כיום הם ביטקוין ואתריום.
המטבעות מתבססים על טכנולוגיה הנקראת בלוקצ'יין. זו למעשה טכנולוגיה שבה, בשפה פשוטה, המטבעות מקושרים זה לזה במעין שרשרת ומוגנים באמצעות שילוב של מפתחות ציבוריים ופרטיים. בשורה החתחתונה, לכל מטבע יש מעין קוד ייחודי המורכב מסדרת תווים ארוכה וכל מטבע מקושר לקודמו.

מקור הביטקוין

למעשה, אין תשובה חד משמעית לשאלה מי המציא את הביטקוין במקור. השם שמקושר לביטקוין הוא סאטושי נאקאמוטו, אך לא ידוע האם זה שמו של אדם פרטי או קבוצת אנשים. כך או כך, הביטקוין שינה באופן קיצוני את המסחר באינטרנט ובכלל.

ביטקוין – הסבר

למה משמש ביטקוין

בעבר הרחוק הביטקוין שימש דווקא לפעולות שונות ב-Darknet, חלק מוכר פחות מרשת האינטרנט והשימוש של הביטקוין היה למסחר בלתי חוקי או להלבנת הון.

כיום, זה רחוק מלהיות המצב. ביטקוין הפך לאמצעי תשלום לכל דבר ולמטבע חוקי המוכר על ידי הבנקים (אם כי עדיין אין מספיק רגולציה בנושא). ניתן לרכוש בו שירותים שונים, מוצרי חשמל ועוד. יותר ויותר חברות מאפשרות לאחרונה לשלם בביטקוין או מטבעות מבוזרים אחרים.

כמובן שהפעולה העיקרית בביטקוין היא המסחר. מדובר במטבע המבוזר הנסחר ביותר, בעל הערך הגבוה ביותר בשוק נכון להיום.

איפה אפשר לקנות ביטקוין

ניתן לבחור בין פלטפורמה גדולה ובנילאומית כמו Binance (לינק להרשמה), או פלטפורמה ישראלית גדולה כמו bit2c. כמו הסבר מפורט יותר ניתן למצוא במדריך שלנו.

מה זה ביטקוין ומה השווי שלו

רבים שואלים את עצמם כיצד לא רכשו לעצמם כמה מטבעות בתחילת דרכו של הביטקוין, ב- 2010, כשהיה שווה פחות מדולר.

נכון ליום כתיבת מאמר זה, מחירו של המטבע נע סביב 57,000 דולרים.

דמיינו לכם את הרווח העצום שעשו משקיעים ולא מכרו את המטבע עד היום. אם כך, האם עכשיו זה הזמן הנכון לקנות למרות שכבר התרחשה עלייה גדולה?

האם כדאי לקנות ביטקוין

בדומה לאימרה הסינית העתיקה:

,,הזמן הטוב ביותר לשתול עץ היה לפני 20 שנה. הזמן השני הכי טוב הוא עכשיו"

באופן תיאורטי, זה נכון לגבי כל תחום ההשקעות. בפועל, מדובר בתחום שכולל מחשבה אך גם מזל ותלות בגורמים חיצוניים ושינויים פתאומיים בעולם. חשוב להשקיע רק במידה ויש את היכולת הכלכלית להפסיד את סכום ההשקעה בלי לפגוע באיכות חיינו. כדאי להתחיל מסכום קטן ולהכיר את התנהגות המטבע ומגמות העליה והירידה שלו.

מה זה ביטקוין

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

ההבדל בין סוחר למשקיע HODL

מה ההבדל בין סוחר למשקיע?​

בעולם המסחר בכלל ובעולם הקריפטו בפרט, קיימות שתי גישות שעשויות להניב לרווחים. האחת, היא מסחר. בפרט, מסחר יומי. לעומתה, יש המחליטים להשקיע לטווח ארוך ולהנות מרווחים עתידיים (בשפת הקריפטו – HODL). יש כמובן אופציה גם לשלב בין שתי הגישות. אז מה ההבדל בין סוחר למשקיע?

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.