מטבעות זהב מרחבי העולם: איסוף והשקעה

הוא בוהק, נגיש לרכישה ובעל ערך כספי גבוה – גם בעידן הנוכחי זהב הוא מוצר מבוקש. השקעה בזהב יכולה להתבצע במספר דרכים מגוונות, הרבה יותר ממה שניתן לחשוב. אחת מהדרכים הללו כוללת איסוף של מטבעות עשויים זהב, כאשר ערך המטבעות יכול לעלות עם הזמן, בהתאם לכמות ולסוגי המטבעות.

 

איסוף מטבעות והשקעה בזהב

כבר שנים רבות שהאנושות החליפה את סחר החליפין בשימוש במטבעות. כיום, לכל מדינה יש את המטבעות שלה, שבעזרתם בין היתר ניתן לשלם עבור מוצרים ושירותים. אז כיצד יש קשר בין מטבעות שכאלו ובין השקעה בזהב? חלק משמעותי מהצורה בה אנשים מחליטים להשקיע בזהב הוא בצורה של מטבעות זהב. מדובר על מטבעות שמיוצרים מזהב טהור, ומי שמחזיק בהם ומחליט מראש לרכוש אותם, יכול לעשות זאת בצורה נוחה ופשוטה יותר לעומת זהב בצורה גולמית.

מטבעות זהב

מה קובע את ערך מטבע הזהב?

ערך מטבע הזהב נקבע בעיקר משני גורמים. ראשית, ערכו של הזהב הוא זה שישפיע בעיקר על ערך מטבע הזהב. זהב היא מתכת נסחרת במיוחד, ובהתאם למצבה בשוק, נקבע לה ערך כספי. כשמדברים על הערך של הזהב, מעריכים אותו ביחס לאונקיה (31.1 גרם זהב). דבר נוסף שישפיע על הערך של מטבע הזהב הוא הנדירות והייחודיות של המטבע.

 

נדירות המטבע

מטבעות העשויים מזהב טהור הם לא רק זהב טהור שמגיע בצורה עגולה. על מטבע של זהב טהור צפוי להיות מוטבע או חרוט סמל מסוים, תבנית כלשהי או צורה מיוחדת. אנשים שאוספים מטבעות זהב, ולא רק מבחינת השקעה, עשויים לשלם יותר על מטבע נדיר או ייחודי, גם אם ערך הזהב ביום המסחר נמוך יותר.

 

יצירת גיוון באוסף

עקב הייחודיות של מטבעות זהב, שנסחרים בצורה שונה מעט מאונקיות זהב לדוגמא, מומלץ עבור מי שמעוניין לרכוש מטבעות זהב ולאסוף אותם, ליצור גיוון באוסף שלו. ככל שהאוסף מגוון יותר, כך היכולת ליצור ערך כספי גבוה יותר באוסף עולה.

מטבעות זהב

לפי מה קונים את המטבע?

כפי שכבר ציינו מקודם, הערך הכספי של הזהב נמדד ביחס לאונקיית זהב. אם תחפשו בגוגל כמה זהב שווה היום, תקבלו מחיר כספי שמותאם לאונקיית זהב. לכן, כדי לפשט את הסחר במטבעות זהב, ניתן למצוא מטבעות שהמשקל שלהם הוא ביחס לאונקיית זהב. ניתן לקנות מטבע השווה ערך לאונקיית זהב אחת, או אפילו לקנות מטבע השווה לעשירית מאונקיית זהב אחת.

 

עיצובים רבים

אז איזה עיצובים יש למטבעות זהב? ישנם מטבעות זהב מכמעט כל מדינה ברחבי הגלובוס. ניתן למצוא מטבעות זהב שיוצרו באנגליה, שוויץ, ארצות הברית, גרמניה ואפילו ישראל. העיצובים לרוב ייחודיים ובעלי השקעה, כאשר יש הקשר בין העיצוב שמוטבע על גבי המטבע לבין המדינה שבה נוצר מטבע הזהב. כל מה שנותר הוא רק לבחור.

מטבעות זהב

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »

איך לפתוח חשבון בבינאנס

Binance היא פלטפורמה מוכרת וגדולה למסחר במטבעות מבוזרים (מטבעות קריפטו). היתרון הגדול שלה הוא המגוון הרחב של המטבעות שהיא מציעה, נוחות השימוש והעובדה שמדובר בחברה גדולה

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.