מדריך רכישת ביטוחים עבור נהג חדש

כל רכב בישראל חייב להיות מבוטח לפני הנסיעה הראשונה שלו. נסיעה ללא ביטוח רכב היא עוון פלילי. מלבד הרכב עצמו שצריך להיות מבוטח, גם הנהג מבוטח במסגרת ביטוח הרכב. כאשר מדובר בביטוח רכב עבור נהג חדש, מחיר הביטוח יהיה גבוה יותר בהתאם לסיכון הנלווה. 

 

עד מתי נהג נחשב לנהג חדש?

נהג חדש יחשב ככזה כל עוד ולא עברו שנתיים מהיום בו קיבל את רישיון הנהיגה שלו. על פי נתונים שנבדקו, עולה כי מרבית התאונות בישראל התרחשו במעורבות נהגים חדשים או צעירים. זו הסיבה בשלה נהג חדש יצטרך לרכוש ביטוח לנהג חדש ונהג צעיר גם יצטרך ביטוח ייעודי.

ביטוח לנהג צעיר הוא ביטוח לנהג שטרם מלאו לו 24 שנים. חשוב לציין כי הגדרת גיל נהג צעיר היא נפרדת לכל חברה מבטחת ולכן יתכנו הבדלים בין חברות הביטוח השונות. נהגים חדשים רבים עונים גם להגדרה של נהג צעיר ואז הביטוח שהם ירכשו יהיה יקר בהתאם.

 

איזה ביטוח נהג חדש צריך לרכוש?

נהג חדש צריך לרכוש ביטוח חובה שיתן לו את הביטוח הבסיסי. לצד ביטוח החובה חשוב לרכוש גם ביטוח צד ג' וביטוח מקיף שיתן כיסוי ביטוחי לרכב עצמו במקרה הצורך. כאשר מדובר בביטוח נהג חדש, מחיר הביטוח יהיה יקר הרבה יותר מביטוח נהג ותיק. לא רק הפרמיה החודשית תהיה יקרה, כי אם גם מחיר ההשתתפות העצמית יהיה יקר בהתאם.

 

מה זה ביטוח חובה

ביטוח חובה הוא הביטוח המבטח את הנהג  מפני פגיעה בהולכי רגל, בו עצמו או בכל אדם אחר. ביטוח חובה מכסה על נזקי גוף שהתרחשו כתוצאה מהתאונה. ביטוח זה מכונה ביטוח חובה מפני שרכישתו מחוייבת על פי חוק ונסיעה ללא ביטוח זה היא עבירה על החוק. יחד עם זאת, כל עוד והנהג מוגדר כנהג חדש, מחיר הביטוח שהוא ישלם יהיה גבוה בהרבה מיתר הנהגים.

 

מה זה ביטוח צד ג'

ביטוח זה מעניק כיסוי ביטוחי על נזקים שנגרמו לגורם נוסף. אם הנהג פגע בהולך רגל לדוגמא והיה צריך לשלם פיצויים, ביטוח זה יכסה את עלויות הפיצויים, ההגנה המשפטית הנדרשת וכו'. ללא ביטוח צד ג' נהגים עומדים חשופים מול תביעות ענק בגין תאונות בהן הם מעורבים…

כיום כל נהג מתחיל יודע שהוא לא מתחיל לנהוג ללא ביטוח צד ג'. נכון, אין חובה על פי חוק לרכוש ביטוח זה. אך הוא חשוב ואפילו קריטי לנסיעה בטוחה. גם ביטוח זה יעלה יקר הרבה יותר כאשר הנהג הוא צעיר או חדש.

 

מה זה ביטוח מקיף

ביטוח מקיף נותן כיסוי ביטוחי לרכב עצמו. אם הרכב ניזוק ובעל הרכב נדרש לרכב חלופי לדוגמא, ביטוח זה יתן לו מענה ויממן את עלות הרכב החלופי ואת הנזקים שנגרמו לרכב.

ביטוח לנהג חדש

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

אישור כתובת מגורים באנגלית

מסחר בקריפטו בפלטפורמה בינלאומית, לעומת פלטפורמה ישראלית פותח אפשרויות מגוונת לבחירת מטבעות שונים. הבעיה היחידה שעשויה להתעורר היא בתהליך האימות של המשתמש בפלטפורמות השונות. תהליך האימות כולל

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.