8 ​טעויות נפוצות בכרייה של מטבעות דיגיטליים​

כריית מטבעות דיגיטליים, ביטקוין, אתריום ועוד מטבעות רבים, הפכה עבור רבים לדרך להכנסה חודשית נוספת ואף להכנסה העיקרית. אמנם מהצד זה עשוי להשמע כמו דרך קלילה להדפסת כסף בבית, אבל זה לא המצב.

בשנת 2022, אתריום עבר עדכון שלאחריו הכרייה לא אפשרית יותר ולא משתלמת. ניתן לכרות עדיין מטבעות אחרים, חלקם גרסאות ישנות יותר של אתריום, אך כריית אתריום, בגרסתו הראשית, אינה אפשרית.

כך או כך, יש כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון ולא מעט מקום לטעויות. ריכזנו עבורכם 8 טעויות נפוצות בכרייה של מטבעות דיגיטליים.

1. לרכוש ציוד כרייה בלי לבצע סקר שוק

המטרה של הכרייה היא כמובן להרוויח כסף. ביצוע רכישה בסכום גבוה תרחיק את רגע ה – Break Even (הרגע שבו מחזירים את הכסף שהושקע) ואת ה-ROI (הרגע שבו הרווח שווה להשקעה שביצענו). כדאי להשוות בין כמה שיותר חנויות, לבדוק גם בחו"ל ולשקול רכישות יד שנייה, במידה ויש הוכחה כי הציוד לא ישן או שחוק מידי.

2. לא להתחשב בעלויות החשמל של כריית מטבעות

כרייה צורכת לא מעט חשמל. לפני רכישת ציוד כדאי לבדוק לגבי כל כרטיס מסך, יחד עם כל שאר הריג, מה עלות החשמל ביחס לאלגוריתם שהולכים לכרות בעזרתו.

ניתן להשתמש במחשבוני כרייה ולהזין בהם את עלות החשמל (ניתן למצוא את עלות החשמל באתר חברת החשמל),  וכך לחשב את כדאיות הכרייה.

אפשר להשתמש במחשבון הזה לקבלת הערכה כלשהי וכן להשתמש באתר whattomine שנותן מידע לגבי איזה מטבע כדאי לכרות.

​טעויות נפוצות בכרייה – קירור

3. לא לדאוג לאוורורקירור איכותי

חימום יתר של הציוד עלול לשחוק אותו מהר יותר ואף גרוע מכך, לגרום לשריפה או נזקים אחרים. הריג צריך לעמדוד במקום עם אוורור תקין ומיזוג במידת הצורך. אפילו כמות קטנה של כרטיסי מסך תייצר כמות גדולה של חום.

כדאי לדאוג למאוורר איכותי ואף למערכת קירור במים (מדובר בצורת קירור יקרה יותר ולכן יש לשקול את הכדאיות שלה). יש כאן כמה רעיונות.

טעויות נפוצות בכרייה רייזר

4. להשתמש בחיבורים לא נכונים בהרכבת הריג

עוד טעות נפוצה מתוך ​רשימת טעויות נפוצות בכרייה, היא שימוש בחיבורים לא נכונים לחלקי הריג. למשל חיבור כרטיס מסך באמצעות רייזר לחיבור SATA. מעבר לפגיעה בציוד, מדובר בסכנה אמיתית לשריפה.

5. לא לדווח לרשויות המס

כרייה היא הכנסה של ממש וצריך לדווח עליה. אי דיווח עלול לגרום בסופו של דבר לקנסות שיהפכו את מאמצי הכרייה לחסרי טעם, בנוסף לעובדה שזה כמובן שאי דיווח זה לא חוקי.

טעויות נפוצות בכרייה – מצב השוק

6. לרכוש ציוד כרייה בלי להתחשב במצב השוק

מדובר בטעות שעשו רבים בייחוד ב-2020-2021. כרייה נשמעת כמו עסק אטרקטיבי במיוחד ולכן רבים רכשו ציוד בסכומים גבוהים מהרגיל מבלי להתחשב במצב השוק. החל מאצע ועד סוף 2021 מתוכנן עדכון לאתריום (המטבע העיקרי שכורים בימים אלו, מלבד ביטקוין, אותו כורים בעיקר בחוות כרייה). לא ניתן לדעת בוודאות, אך ככל הנראה עדכון זה הולך להוריד את הרווחים מהכרייה באופן דרמטי. לכן, כל חישוב של כדאיות רכישות הציוד כיום עשוי להיות לא רלוונטי בעוד חצי שנה. כמובן שיש מטבעות נוספים שניתן לכרות אך חשוב לקחת את הנושא הזה בחשבון.

בנוסף, אם מחליטים בכל זאת לרכוש ציוד כרייה, כדאי לעשות סקר שוק מקיף. מחיר כרטיסי המסך עלה באופן דרטסי עקב המחסור שקיים בהם ומדובר במחירים שלא נראו בשוק לעולם (לרעה) ולכן כדאי לוודא שלא רוכשים במחירים שבהם לא כדאי להתחיל עם כרייה בכלל.

7. לא לשמור את ההכנסות מהכרייה בצורה מאובטחת

זה חשוב לכל עיסוק בקריפטו. המטבעות חייבים להיות שמורים במקום מאובטח, רצוי בארנק דיגיטלי. בנוסף, חשוב לשמור היטב על הססמאות וכמובן לא לחשוף מידע ברשת על כמות הקריפטו שיש לכם מחשש להפוך למטרה לפריצה.

8. לבחור ציוד לא מתאים

מדובר באחת הטעויות הנפוצות והקריטיות ביותר. בין כל חלקי המפרט שאתם בונים לריג חייבת להיות התאמה. ספק הכח חייב להיות חזק מספיק לכל כרטיסי המסך וגם לשאר החלקים. לוח האם צריך להיות גדול מספיק כך שיהיה מרווח בין הכרטיסים לאוורר. חייב להיות כמובן מקום להתקנת קירור. בנוסף, חשוב לוודא כי השקע והחשמל בבית מסוגלים לעמוד בעומס.

​טעויות נפוצות בכרייה – שורה תחתונה

כריית מטבעות דיגיטליים היא ללא ספק דרך מעניינת להכנסה נוספת, אבל כדאי לתכנן את התהליך בצורה מחושבת למניעת הפסדים מיותרים.

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא