רייזר לכרטיס מסך

כרטיס רייזר לכרטיס מסך (Riser) הוא בעצם סוג של כבל מאריך המשמש למיקום כרטיס המסך רחוק יותר מלוח האם. הסיבה לשימוש היא כשאין מספיק מקום בלוח אם או כשרוצים לרווח בין הכרטיסים כדי למנוע חימום יתר. לאחרונה צברו הרייזרים פופולאריות גדולה בעקבות העלייה בביקוש לציוד כרייה. ריכזנו כמה דוגמאות לרייזרים וציוד נוסף הדרוש לכרייה.

Riser cable מחיר

המחיר של רייזר לכרטיס מסך עשוי לנוע בין 30-100 שקלים, תלוי היכן קונים ובאיזה סוג בדיוק מדובר. צירפנו כאן לינק לקנייה של רייזר יחיד וסט של שישה.
רייזר יחיד – למעבר לרכישה


רייזר לכרטיס מסך

סט של שישה רייזרים – למעבר לרכישה
לוח אם לכרייה – למעבר לרכישה

רייזר לכרטיס מסך – אזהרות

שימוש במאריך pci express (רייזר), צריך להיעשות בזהירות.

– העצה הכי חשובה שתקבלו בנושא הזה היא לזרוק את כבל ה-SATA שמגיע לעתים עם הרייזר לפח ברגע שפותחים את האריזה.
שימוש לא נכון עלול לגרום לשריפה של חלקים מהריג שלכם ואפילו לשריפה בבית.
מתחילים רבים בתחום מחברים את הרייזר לחיבור ה-SATA בלוח האם ללא ידיעה כי זה מיותר ומסוכן. החיבורים שצריכים להתבצע הם ל-PCI (כרטיס מסך), לספק הכח מהרייזר ולספק הכח מכרטיס המסך. כבל ה-SATA לא צריך להיות חלק מזה.

– אזהרה נוספת היא בדבר מיקום החלקים. את הריג כדאי להניח במקום מאוורר עם זרימת אוויר טובה. בנוסף, יש לתכנן את הריג כך שיהיה מרווח בין כרטיס לכרטיס והכרטיסים יהיו יציבים ולא יהיה סיכוי לנפילה.

– חשוב מאד לוודא שהחשמל בבית מתאים לצריכת החשמל הדרושה.

– ספק הכח צריך להתאים לכרטיסי המסך וגם לשאר החלקים.

– עוד נקודה חשובה בנוגע לספק הכח – במידה ויש יותר מאחד, לא מומלץ לחבר לשני ספקים שונים את אותו החלק. יש מקרים בהם זה יכול לעבוד אבל זה דורש התאמות מסוימות. בכל מקרה, מומלץ שלא.

ספק כח 2000W – למעבר לרכישה

ציוד נוסף לכרייה

בנוסף לרייזרים, ספק כח ולוח אם, יש עוד הרבה ציוד נדרש.
למשל, המסגרת עצמה שעליה נעמיד את החלקים. ניתן לבנות מסגרת לבד או לרכוש אחת.
למעבר לרכיש

תצטרכו גם מעבדקירורהארד דיסקזכרון, מסך וכמובן, כרטיסי מסך.

האם כריית מטבעות קריפטו משתלמת?

מדובר בשאלה מורכבת. ההשקעה הנדרשת לכרייה היא לא קטנה, ועד שמגיעים לשלב בו כיסינו את ההשקעה עוברים כמה חודשים טובים. בשנת 2022, אתריום עבר עדכון שלאחריו הכרייה לא אפשרית יותר ולא משתלמת. ניתן לכרות עדיין מטבעות אחרים, חלקם גרסאות ישנות יותר של אתריום, אך כריית אתריום, בגרסתו הראשית, אינה אפשרית. ניתן לעבור לכריית מטבעות אחרים, כמו למשל המטבעות האלה.

אם אתם מחפשים לסחור במטבעות מבוזרים, הכנו מדריך לקניית קריפטו בארץ.

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »