מה ההבדל בין סוחר למשקיע?​

בעולם המסחר בכלל ובעולם הקריפטו בפרט, קיימות שתי גישות שעשויות להניב לרווחים. האחת, היא מסחר. בפרט, מסחר יומי. לעומתה, יש המחליטים להשקיע לטווח ארוך ולהנות מרווחים עתידיים (בשפת הקריפטו – HODL). יש כמובן אופציה גם לשלב בין שתי הגישות. אז מה ההבדל בין סוחר למשקיע?

מה הוא מסחר יומי?

מסחר יומי בקריפטו הוא בעצם גישה שונה מגישת השקעה לטווח ארוך. הרעיון הוא לקנות כאשר המחיר נמוך ולמכור במחיר גבוה באופן קבוע ולהגדיל את כמות המטבעות הקיימת. מדובר בלקיחת סיכון כי אין שום דרך וודאית לדעת האם תהיה עלייה או ירידה. אמנם ישנן תנודות צפויות בשוק כמו למשל השקת מטבעות חדשים, עדכונים שמתרחשים בבלוקצ'יין או אפילו טוויטים שעשויים להשפיע על המחיר בצורה ניכרת, אך בסופו של דבר מדובר בספקולציה.

מה היא השקעה לטווח ארוך בקריפטו?

השקעות בעולם הקריפטו הן בעצם סוג של הימור. קיימות דוגמאות מפורסמות של סוחרים שרכשו ביטקוין בדולרים בודדים ואלו מהם שהייתה להם הסבלנות לא למכור נהנים מהפירות כיום. הבעיה היא שרבים ככל הנראה מכרו את המטבעות במהלך הדרך, כשהמטבע עלה ל-100 דולר, 1000 ואפילו 10,000 (כמו המקרה הידוע של הפיצה שנקנתה ב-10,000 מטבעות ביטקוין, שהיו שווי ערך ל-41 דולרים בלבד).

גישת ההשקעה לטווח ארוך אומרת שהדרך הנכונה היא להשקיע ולשכוח מהכסף ל – 5-10 שנים. כיום רבים משתמשים בביטוי HODL, שהוא בעצם שגיאת הקלדה של המילה HOLD (להחזיק). כלומר, להחזיק את הקריפטו שיש ברשותך ולא למהר למכור. הביטוי הופיע לראשונה בפוסט הזה.

ההבדל בין סוחר למשקיע HODL
שגיאת הקלדה שהפכה לביטוי שגור בעולם הקריפטו

מה היתרון של מסחר יומי?

היתרון העיקר במסחר יומי הוא היכולת להגדיל את הכסף הקיים ללא השקעה של סכומים נוספים. במידה ומצליחים ניתן להגדיל את סכום הקריטו שיש ברשותינו.

ומה הסיכונים?

הסיכון במסחר יומי הוא גדול מאד. בגלל שאין דרך לדעת בוודאות איך השוק יתנהג, כל קנייה או מכירה שנבצע עלולה לגרור איתה הפסדים מיותרים.

מה היתרון של השקעה לטווח ארוך?

היתרון הגדול ביותר של השקעה לטווח ארוך, הוא שאין לחץ בקבלת ההחלטות כל עוד הוחלט לא למכור במשך תקופת מסויימת.

יש גם חסרון בהשקעה לטווח ארוך?

הסכום לא יגדל מעבר לצמיחה שתתרחש בשוק. בנוסף, מטבע עלול גם לקרוס וכך יצא שלא עשינו שום רווח ואף הפסדנו.

אז מה ההבדל בין סוחר למשקיע?​

ההבדל העיקרי בסופו של דבר הוא היכולת של סוחר להרוויח גם משוק רגוע יחסית. כלומר, מי שעוסק במסחר יומי עשוי להגדיל את כמות המטבעות שברשותו ולהניב רווח מתנודות קלות בשוק ולא בזכות עלייה גדולה במיוחד בשווי.

 

כרגיל אזכיר שמדובר בתחום עם סיכון גבוה והפתעות רבות וכדאי להשקיע רק סכומים שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מה אפשר לקנות עם קריפטו​

ביטקוין, אתריום ומטבעות דגיטליים אחרים מהווים נכסים מסקרנים ולעתים מניבים, אבל מה אפשר לעשות עם המטבעות בפועל? אמנם יש שימושים רבים בעולם בטכנולגיית הבלוקצ'יין, אך מה ניתן לרכוש בעזרתם בעולם הפרטי?

להמשך קריאה »