מה זה P2P (Peer-to-Peer)במטבעות דיגיטליים

המושג קיים בתחומים רבים בעולם הדיגיטלי, אך מה זה P2P בעולם המטבעות הדיגיטליים? בעולם הקריפטו הכוונה היא לפעולת מסחר המתבצעת בין שני משתמשים עצמאיים ללא תיווך של גורם שלישי ובעיקר ללא אחריות מצידו.

היכן ניתן לבצע מסחר P2P?

הצורה הבסיסית ביותר של P2P היא בקבוצות פייסבוק, ערוץ טלגרם או פלטפורמה חברתית אחרת, שבהן משתמש מחפש לקנות או למכור את הקריפטו שלו אל מול אדם פרטי אחר.

האופציה השנייה היא להשתמש בפלטפורמה שמרכזת את ההצעות השונות לקנייה ומכירה מצד משתמשים. פלטפורמה שמציעה את זה היא Binance. היתרון הוא שהכל מרוכז ברשימה ברורה וניתן לבחור את האופציה הנוחה ביותר.

מה הם היתרונות של P2P ומתי כדאי להשתמש בזה?

– במידה וקונים או מוכרים במחיר משתלם – מדובר בחסכון משמעותי ביותר של עמלות המרה ומסחר.

– ניתן לחסוך זמן בשיטה זו. לדוגמא, קנייה או מכירה ישירה בשקלים ללא מעבר בין פלטפורמות שונות ומטבעות שונים תביא את המטבע הרצוי אלינו מהר יותר.

– במידה ומשתמשים בפלטפורמה של Binance לצורך מסחר P2P העמלות נמוכות יותר ממסחר רגיל והם מציעים גם שירות escrow שמאבטח את השימוש יותר. כלומר, עד שהצד השני לא ישלח את התמורה הפעולה לא תתבצע. כדאי לוודא בכל מקרה את אמינות וכדאיות הפעולה בכל פעם.

מה הן הסכנות והחסרונות?

– אין אחריות או ביטוח על הפעולה ולכן בכל מקרה שבו הכסף יילך לאיבוד הן בגלל טעות טכנית או עקב רמאות, אין שום אחריות על הפעולות וההפסדים.

– כדאי לוודא שהמחיר אכן הוגן ורלוונטי ולזכור שבקריפטו המחיר משתנה בכל דקה.

מה האלטרנטיבות?

– רכישה רגילה בפלטפורמת מסחר.

– רכישת קריפטו במזומן.

מה זה P2P

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא