מכירה וקנייה של קריפטו במזומן​

מעבר למשיכה של קריפטו לחשבון הבנק, קיימת אופציה למשוך את הכסף במזומן וגם לבצע את הקנייה במזומן. אז איך עובדת מכירה וקנייה של קריפטו במזומן?

באיזה מקרה זה נחוץ?

מכירה וקנייה של קריפטו במזומן עשויה להיות נחוצה בשני מקרים:

1. הבנק לא הסכים לקבל את הכסף בהעברה בנקאית לחשבון. מכיוון שמדובר בתחום לא מוסדר שלבנקים יש התנגדות אליו, מסיבות מגוונת, הם שומרים לעצמם את הזכות לא להסכים לקבל את הכסף בהעברה בנקאית.

2. חסכון אפשרי בעמלות. זה תלוי כמובן היכן המטבעות שלכם שמורים וכמה עמלות ייגבו על להגעה לחשבון הבנק, אבל במקרים מסויימים זה עשוי להיות משתלם יותר.

קריפטו במזומן – כיצד זה עובד?

קיימות מספר דרכים לקנייה ומכירה של קריפטו במזומן.

האחת – משיכה או הפקדה בכספומט ביטקוין (ניתן לראות רשימה כאן). התהליך די פשוט. מבצעים תהליך זיהוי ואימות ולאחר מכן מקבלים כתובת אליה שולחים את המטבעות למשיכה או מזינים את הכתובת שלכם לקבלת מטבעות. אמנם עדיין קיימות עמלות משיכה ועמלות המרה אך לעתים זה עשוי להיות משתלם יותר.

הדרך השנייה – P2P. כלומר, קנייה ומכירה בין משתמשים. משתמשים מעבירים את הקריפטו בין הארנקים שלהם ומסכמים את התמורה בשקלים בנפרד. אבל בדרך זו יש כמה סיכונים וחסרונות.

מה החסרונות והסיכונים בקנייה ומכירה של קריפטו במזומן?

הסיכון העיקרי שאני רוצה להתמקד בו הוא ב- P2P. רבים מוצאים את עצמם מרומים בטרנזקציות מהסוג הזה. לא מדובר בגוף רשמי או חברה מסודרת ואין משהו שמבטיח שהמשתמש השני אכן יעביר אליכם את מה שהובטח. קניית ביטקוין או מטבע וירטואלי אחר אפשרית בצורה הזו אך לא תמיד מומלצת.

דיווח לרשויות המס על הפעילות

מדובר בשלב שאסור לדלג עליו. אמנם הפעילות התבצעה במזומן, אבל מכירת ביטקוין במזומן או כל מטבע וירטואלי אחר, היא אירוע מס לכל דבר ויש לדווח עליו בצורה מסודרת כמו כל פעולה בקריפטו.

מכירה וקנייה של קריפטו במזומן

אילו אופציות נוספות קיימות?

יש פלטפורמות כמו Binance המקשרות בין משתמשים שרוצים לסחור ביניהם בקריפטו. לא מדובר במזומן אבל אפשר למשל לבצע העברה לפייפל. גם כאן קיים סיכון גבוה של מרמה ע"י משתמשים אחרים וכדאי לקחת זאת בחשבון.

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

9 טעויות במסחר בקריפטו

תחום המסחר בקריפטו הולך וצובר יותר ויותר פופולאריות. מדובר אמנם בתחום אטרקטיבי ומסקרן, אבל פעילות לא נכונה בתחום עשויה להוביל לאכזבה והפסדים גדולים. אספנו בשבילכם

להמשך קריאה »

מה אפשר לקנות עם קריפטו​

ביטקוין, אתריום ומטבעות דגיטליים אחרים מהווים נכסים מסקרנים ולעתים מניבים, אבל מה אפשר לעשות עם המטבעות בפועל? אמנם יש שימושים רבים בעולם בטכנולגיית הבלוקצ'יין, אך מה ניתן לרכוש בעזרתם בעולם הפרטי?

להמשך קריאה »