מה זה NFT

לאחרונה נשאלת לא מעט השאלה מה זה NFT. NFT, הידוע גם כ-"טוקן חסר תחליף" או "טוקן ייחודי", הוא בעצם פרוטוקול קריפטוגרפי שמהווה נכס דיגטלי ייחודי. ההבדל ממטבע מבוזר (קריפטו) רגיל הוא שלא ניתן לבצע המרה שלו למטבע אחר והוא משמש רק כפריט אספנות, בדומה לאומנות רגילה.

מדובר בעצם בתמונות או גיפים המיוצרים ע"י אומנים שונים. 
היתרון הגדול בשביל האומנים הוא ש-NFT מאפשר להוכיח את הבעלות של האומן עליה, לעומת כל מדיה אחרת הניתנת לשכפול בקלות.

הרוכשים של אומנות מהסוג הזה הם משקיעים המאמינים כי יש פוטנציאל רווח עתידי גבוה וכן אספנים שפשוט נהנים מהתחום, כמו בכל תחום אספנות אחר.

דוגמא מצויינת למכירה שנעשתה לאחרונה, היא הגיף המוכר של Nyan Cat שנוצר ע"י Chris Torres ונמכר לאחרונה במכירה פומבית תמורת $587,000 במטבעות קריפטו.

מה זה NFT
GIF By: Chris Torres

מה זה NFT והאם כדאי לרכוש אותם?

 

כמו בכל השקעה, כדאי לבצע קודם מחקר מעמיק של התחום ובעיקר להשקיע רק אם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להפסיד את הכסף. אם מדובר בקנייה לצורך אספנות זה עניין אחר, אבל במידה ויש ציפייה לרווח כדאי לקחת בחשבון שהשוק יהיה מוצף בקרוב בטוקנים כאלה אחרי שכמה יצירות נמכרו בסכומים אסטרונומיים.

איך קונים NFT?

ניתן להשתמש באתר כמו opensea.io המהווה פלטפורמה למסחר בטוקנים יחודיים. אפשר גם להעלות לשם יצירות משל עצמנו וכך לייצר עוד אפיק הכנסה מקורי.

עד כמה מסובך לייצר NFT לבד?

מדובר עדיין בסוג אומנות חדש ולכן מגוון האופציות לא רחב מספיק. niftygateway.com מאפשרת להשתמש בטכנולוגיה שלהם ליצירת NFT לאחר תהליך קבלה קצר.

חשוב לקחת בחשבון שפלטפורמות כאלה לקוחות עמלות גבוהות, נדרש מחשב חזק וכמובן, כשרון אומנותי ורעיון מקורי.

דוגמאות לנכסי NFT פופולארים

בנוסף לכריס טורס, עוד כמה אומנים הרוויחו לאחרונה סכומי עתק תמורת היצירות שלהם:

דוגמא מפתיעה וכמעט לא אמינה היא "Everydays – The First 5000 Days" של אומן בשם beeple. התמונה נמכרה תמורת 69 מיליון דולרים. סכום שלא מבייש אף יצירת אומנות מוכרת.

מה זה NFT

Everydays: The First 5,000 Days,” by Beeple Non-fungible token

עוד דוגמא היא גריימס (זמרת ובת זוגו של אילון מאסק) שמכרה יצירות בשווי של 6 מיליון דולרים.

Dropping NFTs tomorrow at 2pm EST. enter the void pic.twitter.com/l9fNFUCheX

— ☘︎?????? (@Grimezsz) February 28, 2021

מחפשים לדעת איך קונים קריפטו בישראל?

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »

מה זה ביטקוין

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מוכר מאד, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל כמו לפני כל השקעה,

להמשך קריאה »

אישור כתובת מגורים באנגלית

מסחר בקריפטו בפלטפורמה בינלאומית, לעומת פלטפורמה ישראלית פותח אפשרויות מגוונת לבחירת מטבעות שונים. הבעיה היחידה שעשויה להתעורר היא בתהליך האימות של המשתמש בפלטפורמות השונות. תהליך האימות כולל

להמשך קריאה »