מטבעות קריפטו וחשיבות ההיבט הפסיכולוגי במסחר

נכון שעולם ההשקעות מבוסס על מחקר מעמיק, על נתונים מספריים ובאופן כללי מהצד נראה כי מדובר בתחום המשלב בין חישובים מתמטיים וניתוח נתונים. בפועל, בהשקעות בכלל ובעולם המטבעות הדיגיטליים בפרט הפן הפסיכולוגי משחק תפקיד מרכזי.

בראש ובראשונה, הדוגמה הטובה ביותר שניתן לתת המציגה עד כמה הפן הפסיכולוגי הוא משמעותי בתחום הקריפטו, היא הקלות שבה מספידים את התחום כאשר המחירים יורדים באופן קיצוני ומאידך ההתלהבות לקנות כאשר המחירים מגיעים לגבהים חדשים. הקלות שבה משקיעים קונים במחירים הגבוהים ביותר (ATH) לעומת החשש לקנות דווקא כאשר המחיר יורד מציגה בדיוק את זה.

ההיבט השני שבו רואים בבירור עד כמה ההיבט הפסיכולוגי הוא משמעותי בתחום הקריפטו, הוא הנטייה של סוחרים לקנות דווקא כאשר מטבע בעליה ולא בירידה. כביכול, זה מרגיש כמו הדבר הנכון לעשות כי המטבעמתחיל לגדול – זמן לרווחים. אבל כאשר הוא בירידה נראה שהתחום הולך למקום לא טוב ולא מומלץ להשקיע. הבעיה היא, שההפך הוא הנכון.
בניגוד לאינסטינקט הראשוני, כאשר השוק בעלייה, עליה משמעותית במיוחד, יתכן שכבר פיספסתם את המועד לקנות וכדאי לחכות לירידה. הרווחים האמיתיים מתרחשים כאשר קונים במחיר נמוך ומוכרים במחיר גבוה וכמובן לא להיפך.

נקודה נוספת שכדאי מאוד לציין אותה היא ההשפעה של המדיה החברתית על על שוק המסחר בקריפטו. כמו כל מוצר שמופיע בכתבות ממומנות, מאמרים של בעלי אינטרסים ועוד, גם בתחום הזה, לא כדאי להאמין לכל המלצה להשקיע במטבע כזה או אחר. בסופו של דבר, ברוב המקרים, מטרת הכתבות האלה או פרסומים שונים ברשתות החברתיות, לגרום לאחרים להשקיע כדי שבעלי האינטרס יוכלו למכור ברווח. זה רק מדגיש את חשיבות ביצוע מחקר על סמך נתונים יבשים של המטבעות והתנהגות המטבע בשנים האחרונות ולא הקשבה לעצות להשקעה ספציפית.

אם כך, חשוב לזכור שלמרות שמדובר בתחום מלא במספרים, חישובים ואחוזים, חלק ניכר מהמשחק הוא דווקא הפן הפסיכולוגי.

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »
מה זה NFT

מה זה NFT

לאחרונה נשאלת לא מעט השאלה מה זה NFT. NFT, הידוע גם כ-"טוקן חסר תחליף" או "טוקן ייחודי", הוא בעצם פרוטוקול קריפטוגרפי שמהווה נכס דיגטלי ייחודי.

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.