המטבע פולקה דוט Polkadot – המדריך המלא

אחד הפרוייקטים המבטיחים ביותר של השנים האחרונות בעולם הקריפטו הוא פולקדוט Polkadot. איך עובד המטבע, מה כדאי לדעת עליו והיכן ניתן לרכוש אותו?

במאמר זה:

מה הוא המטבע פולקדוט Polkadot

Polkadot הוא בלוקצ'יין סקלבילי, המבטיח יכולת פעולה הדדית בין רשתות שונות וכן פרוטוקול מאובטח לחיבור רשתות שונות. מדובר בפרויקט Web3, שמטרתו לפתח תשתיות IT לרשת מבוזרת, שבמרכזה יחד עם פרויקטים נוספים תעמוד Polkadot. אנו עומדים בפני פרויקט מונומנטלי, בעל יעדים שאפתניים מאוד ושמטרתו גם להציע בסיס חשוב לפיתוח פרויקטים אוטונומיים . מבלי להיכנס למושגים טכניים מדי, המטרה של סקלביליות מתורגמת ליכולת לארח עוד ועוד פרויקטים, להבטיח קישוריות רבה יותר מבלי להגדיל את הצריכה והעלויות וללא האטות.

הסקלביליות היא אחת התכונות העיקריות של רשת DOT, אבל היא לא היחידה. אם מדברים על הרעיון של חיבור גומלין בין בלוקצ'יין, יש למעשה כמה פרויקטים המציעים תשתיות IT לחיבור בלוקצ'יין שאחרת לא יכלו לדבר זה עם זה. הייחודיות של Polkadot נעוצה בהצעת ממשקים המאפשרים גם העברת נתונים גולמיים, כלומר נתונים שאינם סמליים. זה יכול להיות חשוב ביותר עבור נתונים שימושיים להפעלת חוזה חכם, המגיע למשל מבורסות או סוגים אחרים של מרכזי נתונים. על מנת ליישם חידושים משמעותיים בתוך הפרויקט, פרויקטי בלוקצ'יין מהדור הישן היו צריכים להתפצל כדי להמשיך בפרויקט. זהו תהליך איטי, יקר במונחים של משאבים ולעתים קרובות מבלבל.

פולקדוט, לעומת זאת, הוא פרויקט המאפשר יישום חידושים תוך כדי עבודה, או ליתר דיוק בייצור, ללא צורך לפצל את העץ ולהשאיר אחר נטוש. מבנה מהסוג הזה, שהיום למעשה משותף לבלוקצ'יין רבים ושונים, הופך את Polkadot  להרבה יותר שימושי למקרה שתרצו ליישם את החידושים שהשוק דורש.

כיצד פועל המטבע?

לפני היותו מטבע קריפטוגרפי (DOT), Polkadot הוא פרוטוקול בלוקצ'יין מהדור החדש, אשר מטרתו העיקרית היא לאפשר חיבור בין רשתות שונות, פנימיות או חיצוניות לפרויקט. ישנם מספר מאפיינים שאנו יכולים להגדיר כייחודיים לפרויקט:

סקלביליות: רשתות בלוקצ'יין קלאסיות יכולות לבצע רק מספר סופי של פעולות ויכולות להתייקר במהירות במונחים של עלויות עסקה או איטיות בעיבוד המידע. ל-Polkadot יש עיצוב משותף של ריבוי שרשרת, מה שאומר שהיא יכולה לעבד מידע ועסקאות על ידי הסתמכות על בלוקצ'יין שונים במקביל. זה מאפשר להעלים מהשורש את תופעות צווארי הבקבוק – שהן אחת הבעיות המרכזיות של הבלוקצ'יין מהדור הישן – ולהיות מסוגל לקבל סקלביליות אינסופית על הנייר.

גמישות: בעיה אופיינית נוספת עם בלוקצ'יינים מהדור הישן היא שהם לא מסוגלים להסתגל לשימושים אחרים מאלו שהם נועדו להם. בPolkadot, לעומת זאת, הגמישות היא בתכנון. ניתן לפתח parachains, מה שאומר שהם יכולים לפעול על פי הכללים שלהם ולהתאים את עצמם לצרכי הפרויקט. הדבר מכניס פוטנציאל עצום לידי המפתחים, מה שמאפשר יצירת פרויקטים שסוגים אחרים של מערכות לעולם לא היו מאפשרים. מתן ריבונות לפרויקטים פנימיים הופכת את Polkadot לקריטית בגל החדש של מימון מבוזר. כלומר, מערכות שמטרתן להציע שירותים כמו בנק בבלוקצ'יין.

איפה ניתן לרכוש את המטבע פולקדוט

את המטבע ניתן לרכוש ב- Binance, פלטפורמת מסחר מהגדולות בעולם מאפשרת מסחר גם מישראל. למדריך המלא לרכישה.

רכישת קריפטו בהנחה של 5% בעמלות

הרשמו לקבלת החזר של 5% מהעמלה בכל רכישה של מטבעות


לרכישת קריפטו בהנחה

* בכפוף לתנאים באתר הרכישה

תוכן עניינים

Picture of מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מה זה ביטקוין

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מוכר מאד, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל כמו לפני כל השקעה,

להמשך קריאה »
מה זה אתריום

מה זה אתריום

אתריום הוא מטבע מבוזר הקיים משנת 2013, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות ובייחוד בשנת 2021. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל

להמשך קריאה »
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.