איך מושכים ביטקוין לחשבון הבנק

 החלק החשוב והטוב ביותר במסחר בקריפטו הוא כמובן – שלב הרווחים. אבל איך מושכים ביטקוין לחשבון הבנק הישראלי? נפרק את הסיטואציה לכמה מצבים שונים:

המטבעות נמצאים בפלטפורמת מסחר ישראלית

מדובר בעצם במצב הנוח ביותר למשיכה לחשבון הבנק. בשלב הראשון חשוב לוודא כי פרטי חשבון הבנק מוזנים בצורה תקינה ונכונה בפלטפורמה, ממירים למטבע בהתאם לחשבון הבנק (שקלים או דולרים) ומבצעים את המשיכה.

המטבעות נמצאים בפלטפורמה בינלאומית

בהתאם לסוג המטבע, קיימות שתי אופציות:

א. במידה ומדובר במטבע כמו ביטקוין, אתריום או לייטקוין, ניתן להעבירו לפלטפורמה ישראלית כמו bit2c למשל, ואז לבצע המרה לדולרים או שקלים ומשם לחשבון הבנק. ב. במידה ומדובר במטבע שאינו נסחר בפלטפורמה ישראלית, צריך לבצע המרה לדולרים, משם לפלטפורמה ישראלית ואז לחשבון הבנק.

בכל מקרה כדאי לחשב את העמלות שבכל אופציה ולהחליט בהתאם (עמלות הפקדה ועמלות המרה ממטבע ולמטבע).

המטבעות נמצאים בארנק דיגיטלי

ארנק דיגיטלי הוא המקום הבטוח לשמור על המטבעות שלנו. כמובן שניתן לבצע תשלומים מתוך הארנק עצמו, אבל רק מול גורמים שמאפשרים תשלום בקריפטו. כידוע, זה לא אמצעי תשלום נפוץ מספיק. לכן, במידה ונרצה לבצע העברה לחשבון הבנק הישראלי, יש להעביר את הכסף מארנק לפלטפורמת מחסר ולבצע את התהליך המפורט בסעיפים הקודמים.

מה עושים כשהבנק לא מסכים להפקדה

מכיוון שמטבעות קריפטו הם תחום חדש יחסית, לפחות במיינסטרים, הבנקים לא ממהרים לקבל אותם כחלק מהמציאות. קיימות לכך מספר סיבות: האחת, היא שקריפטו שימש בעבר, לעתים, לעסקאות הקשורות לעולם הפשע והלבנת ההון. הסיבה השנייה היא שקריפטו מהווה סכנה לבנק, כי התחום הזה הוא תחום מתחרה שעשוי לערער את הכוח הרב שיש לבנקים כיום. סיבה נוספת היא מחסור ברגולציה. רק לאחרונה הנושא התחיל לעשות למודעות ולחקיקה. כתוצאה מכך, לבנקים אין יותר מידי הנחיות רשמיות לתחום הזה.

עקב כל הסיבות הנ"ל, בנקים מסויימים עשויים לסרב להפקדות המגיעות ממסחר בקריפטו. במקרה הזה קיימות כמה אופציות:

– פתיחת חשבון בבנק אחר שכן מאפשר את הפקדות כאלה.

– המרה לביטקוין ומשיכה במזומן בכספומט המאפשר למשוך ביטקוין (כמובן תוך דיווח לרשויות המס בהתאם לרווחים).

– ניתן לנסות לשכנע את הבנק לאשר את הפעולה, אך מדובר באופציה מורכבת עם סיכוי הצלחה נמוכים יותר.

– מסחר P2P: מסחר בין שני אנשים פרטיים לא תיווך של גורם שלישי. הסבר מפורט יותר ניתן למצוא במדריך הזה. עם זאת, חשוב לזכור שזה כרוך בסיכונים רבים ולא תמיד מומלץ. ל-Binance יש אופציית מסחר כזו אך גם שם היא באחריות המשתמש בלבד.

דיווח לרשויות המס על רווחים ממטבעות דיגיטליים

בשאלה איך מושכים ביטקוין לחשבון הבנק, בכל אחת מן האופציות, דיווח לרשויות המס הוא חלק קריטי שאין לוותר עליו. חשוב לדווח בצורה מסודר על כל הרווחים ולבצע מעקב ותיעוד מסודר אחרי כל הפעולות שאנו מבצעים. כמו כן, אסור לשכוח שיש מיסוי על הרווחים.

עמלות

בבחירה בדרך הנכונה של משיכת ביטקוין לחשבון הבנק, כדאי לחשב את גובה העמלות שנשלם. עמלות המרה בין המטבעות השונים, עמלות משיכה והפקדה בכל פלטפורמה ועוד. כדאי לבצע מראש חישוב מסודר ולהגיע לאופציה המשתלמת ביותר.   עוד בנושא: איך קונים קריפטו בארץ

איך מושכים ביטקוין לחשבון הבנק

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

ההבדל בין סוחר למשקיע HODL

מה ההבדל בין סוחר למשקיע?​

בעולם המסחר בכלל ובעולם הקריפטו בפרט, קיימות שתי גישות שעשויות להניב לרווחים. האחת, היא מסחר. בפרט, מסחר יומי. לעומתה, יש המחליטים להשקיע לטווח ארוך ולהנות מרווחים עתידיים (בשפת הקריפטו – HODL). יש כמובן אופציה גם לשלב בין שתי הגישות. אז מה ההבדל בין סוחר למשקיע?

להמשך קריאה »
מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »