איך קונים קריפטו בישראל

 קניית ביטקוין או כל מטבע קריפטו אחר, כרוכה בכמה שלבים. בארץ התהליך מורכב מעט יותר מהרגיל. אז איך קונים קריפטו בישראל?

שלב ראשון – בחירת פלטפורמת מסחר

נתחיל בכך שנבחר פלטפורמה מתאימה למסחר. פלטפורמה אמינה, מוכרת וגדולה היא Binance.

ב- Binance נוכל לרכוש לא רק ביטקוין בכרטיס אשראי, אלא גם מגוון מטבעות קריפטו אחרים ולבצע פעולות מסחר שונות. היתרון הגדול שלה הוא האמינות שלה. הכסף מבוטח, קיימת תמיכה טכנית ושירות לקוחות מסודר. בתחום כמו מסחר בקריפטו, מדובר בפרמטר חשוב מאד. ניתן להרשם בלינק הזה.

שלב שני – חשבון בנק ישראלי

כעת, אחרי שנרשמנו לפרטפורמת מסחר, אנו זקוקים לדרך להעביר את הרווחים לחשבון הבנק הישראלי, ברגע שיהיו רווחים. פלטפורמה ישראלית מוכרת היא bit2c. היא מאפשרת מסחר בביטקוין (BTC), אתריום (ETH), לייטקוין (LTC) וגרין  (GRIN). מעבר למסחר במטבעות, קיימת האופציה למשוך את הכסף לחשבון בנק ישראלי (יש לקחת בחשבון שהרגולציה בנושא הזה עוד לא מוסדרת לגמרי ולכן התהליך מול הבנק הישראלי עשוי להיות מורכב מעט). לאחר מעבר תהליך אימות ע"י צוות הפלטפורמה, ניתן לבצע מסחר ומשיכה לחשבון הבנק.

שלב שלישי – ארנק קר

ארנק קר הוא נקודה מאד קריטית בתחום המסחר בקריפטו.חשוב להבין – שימוש בפלטפורמות מסחר הוא בעצם ביצוע פעולות שונות בכסף, אך הוא אינו מהווה בעלות על המטבעות עצמם. רק כאשר המטבעות נמצאים בארנק "פיזי" ויש לנו גישה למפתחות שלהם (מעין "ססמא" ארוכה המשוייכת מטבע ומטבע), אנחנו בעצם בעלי המטבע בפועל. לפני הרשמה לארנק, כדאי כמובן לבדוק שהוא תומך בסוג המטבע אותו תרצו לשמור בארנק. דבר נוסף שיש לזכור לגבי ארנק הוא המטרה שלו – לשמור את המטבעות. ארנק לא משמש למסחר. מסחר מתוך הארנק הוא פעולה יקרה עקב העמלות הרבות. ביצוע מסחר פעיל צריך להתבצע דרך פלטפורמת מסחר כמו Binance.

ארנק דיגטלי

מדובר באתר או אפליקציה, המהווים בעצם את הארנק. דוגמא לארנק המוכר התומך בסוגי מטבעות שונים, הוא edge. הארנק הזה קיים למובייל בלבד ומהווה ארנק מוכר ובטוח.

ארנק קר פיזי – ארנק חומרה

ארנק חומרה הוא בעצם מכשיר עם חיבור USB בעל הצפנה ברמה גבוהה. הוא מהווה את הדרך הבטוחה ביותר לשמור על המטבעות, אך החסרון הגדול שלו הוא הוא האפשרות לאבד את הארנק עצמו או את הססמאות.
דוגמא טובה לארנק פיזי היא Ledger.
ארנק קר יכול להיות מאוחסן גם על המחשב והוא נחשב "קר" במידה והוא נמצא במחשב שלא קיים בו חיבור לאינטרנט ולא ניתן לגשת אליו בשום צורה חיצונית.

מטבעות קריפטו ביטקוין אתריום ריפל איך נרשמים לבינאנס

שלב רביעי – אילו מטבעות לבחור

התשובה הכנה ביותר לשאלה הזו היא – לא ניתן להגיד בוודאות. מדובר בתחום לא צפוי, מלא בהפתעות ומושפע מגורמים חיצוניים רבים. קיימות תחזיות שונות למטבעות וכמובן שווי מקסימלי אליו הם יכולים להגיע. coinmarketcap הוא האתר הראשון ששווה להתחיל ממנו לקבלת מושג כללי על כל מטבע ומטבע.

הדבר הבא שצריך לעשות הוא לקרוא על מה שעומד מאחורי כל מטבע. כלומר, לא ללכת אחרי הטרנד או פוסטים במדיה החברתית, משום שלעתים מדובר באנשים עם אינטרס מסויים לקדם מטבע. כדאי לבדוק מי החברה העומדת מאחורי המטבע, כמה זמן הוא קיים ומה צפוי להיות עתידו.

עוד דבר שצריך להחליט בבחירת מטבע הוא האם המטרה היא מסחר לטווח קצר, או השקעה לטווח ארוך.

בטווח הקצר הרעיון הוא לתפוס מטבעות שעומדים לעלות מהר ובאופן קיצוני, לקנות אותם בערך נמוך ולמכור כאשר הגיעו לשיאם. כמובן, מדובר פה בהרבה מזל וקריאה נכונה של השוק. חשוב מאד לא למהר ולקנות, במיוחד לא בסכומים גבוהים אלא רק בסכום שאתם באמת יכולים להרשות לעצמם להפסיד ולהגיע ללא ציפיות.

השקעה לטווח ארוך היא שונה. מי מאיתנו לא מתחרט שלא קנה ביטקוין ב-2011 שהוא היה שווה דולר אחד בלבד? ובכן, יש מטבעות שאת ההחזר על ההשקעה נראה רק בעוד שנה, שנתיים ואף יותר.

שלב חמישי –  דיווח לרשויות המס

רווח ממסחר בקריפטו מהווה הכנסה לכל דבר שיש לדווח עליה לרשויות המס. בנוסף, אסור לשכוח כי יש מיסים על הרווח ויש לקחת זאת בחשבון בחישובים בהשקעות. לכן, יש לזכור לדעת ולדווח באופן מסודר על הרווחים שלנו באותה שנה. להסבר על דיווח לרשויות המס על קריפטו

איך קונים קריפטו בארץ – טיפ נוסף

ססמאות ואבטחה. 

הססמאות שלנו לארנקים ולפלטפורמות השונות, זה אחד הדברים המהותיים שעלינו לשמור במקום מאובטח ונגיש לנו. ללא הססמא, או דרך בטוחה ואמינה לשחזר אותנו, אנו עלולים לאבד את כל הכסף בלי דרך חזרה. חשוב לגבות את הססמאות במקום במספר מקומות בטוחים ולדאוג לאמצעי שחזור ססמא בהתאם לכלי בו משתמשים.

בנוסף, מומלץ לא לשתף במדיה החברתית את מצב המטבעות שלנו בארנקים השונים, מחשש לפריצות.

טיפ נוסף לגבי שמירה על הססמא של הארנק הוא להכין חריטה על מתכת של 12 המילים שלנו. ניתן לעשות זאת בקלות בבית לא חשיפת הפרטים באמצעות ערכה כזאת.

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

9 טעויות במסחר בקריפטו

תחום המסחר בקריפטו הולך וצובר יותר ויותר פופולאריות. מדובר אמנם בתחום אטרקטיבי ומסקרן, אבל פעילות לא נכונה בתחום עשויה להוביל לאכזבה והפסדים גדולים. אספנו בשבילכם

להמשך קריאה »