אילו מטבעות ניתן לכרות

כריית קריפטו – 8 מטבעות שניתן לכרות

כריית מטבעות דיגיטליים קיימת כבר שנים, אך בשנתיים האחרונה היא צברה פופולאריות מיוחדת. אילו מטבעות ניתן לכרות והאם כריית קריפטו משתלמת בשנת 2022?

מה זה כריית ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים?

כרייה היא שימוש בכח החישובי של רכיבים שונים במחשב, כמו כרטיסי מסך, מעבדים והזכרון של המחשב, לבניית הבלוקצ'יין. בלוקצ'יין הוא בעצם שרשרת המורכבת מבלוקים ועליה מתבצעות כל הפעולות המתרחשות בקריפטו. הכח החישוב פותר משוואות מתמטיות מסובכות ובכך מאמת את הנתונים הקיימים בבלוקצ'יין והופך את הפעולות לאמינות ובטוחות.

על ביצוע פעולת הכרייה, מקבלים הכורים תשלום בקריפטו וכך בעצם מרוויחים.

כאשר שוקלים האם להכנס לתחום, כדאי לבדוק האם רכישת הציוד, יחד עם עלות החשמל ושחיקת הציוד משתלמת. ניתן להיעזר במחשבון כרייה

נתחיל בשני המטבעות הפופולאריים לכרייה ומסחר:

1. ביטקוין Bitcoin (BTC)

ביטקוין הוא אחד מהמטבעות הדיגיטליים הפופולאריים ביותר. כריית ביטקוין הייתה אפשרית ומשתלמת לכרייה בבית לפני מספר שנים. כיום, רמת הקושי של הכרייה עלתה וקיימות חוות כרייה ענקיות שהופכות את הכרייה הביתית במקרה הזה לא משתלמת.

למה כריית ביטקוין מזיקה לסביבה?

במקרה של ביטקוין, הכרייה דורשת כח חישובי עצום, מה שצורך כמות גבוהה מאד של חשמל וכתוצאה מכך מזיקה לסביבה.

לכן, קיים הסיכוי שמטבעות אחרים יתפסו את מקומו של הביטקוין בשוק. דוגמא למטבע שעשוי לעקוף את הביטקוין הוא אתריום.

2. אתריום Ethereum (ETH)

כרייה של אתריום הייתה סוג הכרייה הפופולארי ביותר. בשנת 2022, אתריום עבר עדכון שלאחריו הכרייה לא אפשרית יותר ולא משתלמת. ניתן לכרות עדיין מטבעות אחרים, חלקם גרסאות ישנות יותר של אתריום, אך כריית אתריום, בגרסתו הראשית, אינה אפשרית.

3. לייטקוין Litecoin (LTC)

לייטקוין נוצר בשנת 2011. המטרה מאחוריו הייתה לייצר מטבע כמו ביטקוין, אבל יעיל יותר. בעבר, היה ניתן לכרות לייטקוין בעזרת ה-CPU. כיום, בדומה לביטקוין, רמת הקושי של הכרייה עלתה ולכן הכרייה ניתנת לביצוע על ידי כרטיס מסך או ASIC .ASIC הוא בעצם מחשב קטן שכל מטרתו היא כרייה.

ניתן להשתמש ב – unmineable.com לביצוע הכרייה עצמה.

4. דוגקויין Dogecoin (DOGE)

מטבע שנוי במחלוקת, אך רבים עשו ממנו רווחים מפתיעים. ניתן לכרות אותו באמצעות כרטיס מסך ומחשב ביתי רגיל. גם כאן ניתן להשתמש ב – unmineable.com.

5. צ'יה Chia (XCH)

צ'יה הוא מטבע שנוצר כדי להוות חלופה ירוקה וידידותית לסביבה, לעומת ביטקוין למשל. במקרה של המטבע הזה, יהיה נכון יותר לקרוא לפעולה "חקלאות" ולא כרייה. ניתן לקרוא עוד במדריך שכתבנו בנושא

6. רייבן Raven (RVN)

רייבן הוא מטבע פופולארי לכרייה. יותר מזה, לאחר שכרייה של אתריום תפסיק להתקיים, לפי התחזיות רבים יעברו לכרות אותו עם הציוד שכבר יש להם. ניתן לראות כאן רשימה של דרכים לכרות את המטבע

7. מונרו Monero (XMR)

במקרה של XMR, הכרייה מבצעת באמצעות המעבד של המחשב. סוג כזה של כרייה נחשב חסכוני יותר בחשמל. ניתן להשתמש לבחור ברשימה הזו היכן לבצע את הכרייה.

8. Ethereum Classic (ETC)

מדובר בעוד אופציה מעניינת לכרייה. ETC הוא בעצם הגרסא המקורית של אתריום, שנותרה לאחר שגרסת האתריום הפופולאריות יותר פוצלה ושונתה. מדובר במטבע נוסף שככל הנראה רבים יפנו לכרייה שלנו לאחר המעבר ל-PoS של אתריום.

ניתן לכרות בעזרת etc.ethermine.org

 

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

מחשבון כרייה

מחשבון כרייה

השלב הראשון בתכנון בניית ריג לכריית מטבעות דיגיטליים, הוא לחשב את הכדאיות של הכרייה. כלומר, לחשב את הרווח הפוטנציאלי מהפעילות. לשם כך קיים מחשבון כרייה

להמשך קריאה »

איך לפתוח חשבון בבינאנס

Binance היא פלטפורמה מוכרת וגדולה למסחר במטבעות מבוזרים (מטבעות קריפטו). היתרון הגדול שלה הוא המגוון הרחב של המטבעות שהיא מציעה, נוחות השימוש והעובדה שמדובר בחברה גדולה

להמשך קריאה »

מטבעות קריפטו וחשיבות ההיבט הפסיכולוגי במסחר

נכון שעולם ההשקעות מבוסס על מחקר מעמיק, על נתונים מספריים ובאופן כללי מהצד נראה כי מדובר ב בתחום המשלב בין חישובים מתמטיים וניתוח נתונים. בפועל, בהשקעות בכלל ובעולם המטבעות הדיגיטליים בפרט הפן הפסיכולוגי משחק תפקיד מרכזי.

להמשך קריאה »