קריפטו – מילון המושגים השלם

עולם הקריפטו הולך ותוסף תאוצה עם השנים. ככל שהוא הופך פופולארי יותר כך גדל גם עולם המושגים שמגיע איתו וגדלה החשיבות ללמוד ולהכיר לעומק את המושגים והמשמעות שלהם. במיוחד בשביל זה, הכנו את מילון המושגים השלם של עולם הקריפטו.

מדובר במטבעות שהם לא ביטקוין. משמעות המושג הייתה רלוונטית יותר בעבר, כאשר ביטקוין היה המטבע העיקרי וכל השאר היו מטבעות אלטרנטיביים. אפילו אתריום, נחשב אלט.

הארנק הוא מכשיר או שירות השומר בתוכו את המפתחות הפרטיים והציבוריים של המשתמש ומאפשר קשר עם הבלוקצ’יין לצורך ביצוע פעולות העברה של מטבעות.

אתריום הוא מטבע דיגיטלי שהומצא בשנת 2013 על ידי מתכנת בשם ויטליק בוטרין. כיום משמש המטבע בעיקר למסחר. אמנם קיימות חברות מסויימות המקבלות אתריום כאמצעי תשלום, אבל השימוש העיקרי היא המסחר בו. מצב זה עשוי להשתנות בשנת 2021, כאשר הפעולות בשימוש באתריום יהפכו זולות יותר. להמשך קריאה

ריפל הוא פרוטוקול לביצוע תשלומים באינטרנט. הפרוטוקול פותח ע”י Ripple Labs, כדי למנף את מטבע הקריפטו, XRP.

XRP הוא נכס דיגיטלי המשמש לביצוע תשלומים. הטכנולוגיה מאפשרת טרנזקציות מהירות של כ- 3-5 שניות. להמשך קריאה

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי פופלארי, בעבר הרחוק הביטקוין שימש דווקא לפעולות שונות ב-Darknet, חלק מוכר פחות מרשת האינטרנט. השימוש של הביטקוין היה למסחר בלתי חוקי או להלבנת הון. כעת, זה רחוק מלהיות המצב. ביטקוין הפך לאמצעי תשלום לגיטימי ולמטבע חוקי המוכר על ידי הבנקים (אם כי עדיין אין מספיק רגולציה בנושא). ניתן לרכוש בו שירותים שונים, מוצרי חשמל ועוד. חברות רבות מאפשרות לאחרונה לשלם בביטקוין או מטבעות מבוזרים אחרים.  מידע נוסף

מדובר בעצם בשרשרת של טרנזאקציות הפועלת בין כלל המשתמשים ולא מורכזת במחשב מרכזי אחר. זה מה שמאפשר רמת אבטחה גבוהה ופעולות מהירות ומאפשר קיום של סוג טכנולוגיה כמו קריפטו.

ה”דלק” הוא בעצם העמלה על כל פעולה בבלוקצ’יין. מטרת העמלה היא לכסות את המחיר של הכרייה. מחיר ה”דלק” משתנה בהתאם למהירות הפעולה הרצויה.

כרייה היא הפעולה החישובית של משוואות מתמטיות שונות, שמתבצעת בידי מחשב (באמצעות כרטיס מסך, מעבד וכו’). וכך בעצם נוצרים בלוקים חדשים בבלוקצ’יין.

מפתחות ציבוריים ופרטיים הם בעצם שיטת הצפנה שבה משתמשים במטבעות קריפטו. הרעיון הוא שלכל מנעול יהיה רק מפתח אחד שיכול לפתוח אותו, וללא המפתח, שהוא בעצם סדרת תווים ארוכה, אין גישה לפתיחת המנעול. כך בעצם מתקיימת הפרטיות והאבטחה בקריפטו

המהירות שבה ניתן לקנות ולמכור בשוק. כלומר, האם יש זמינות גבוהה לקנייה וביקוש גבוה למכירה בכל רגע נתון. ככל שהנזילות גבוהה יותר קל יותר לבצע מסחר שמניב את התוצאות הרצויות.

תכונה סטטיסטית המתארת את פערי המחיר בשוק מסויים. תנודתיות גבוהה פירושה שינויים קיצוניים במחיר שמתרחשים לעתים תכופות.

המחיר הגבוה ביותר שבו היה מטבע כלשהו במהלך ההסטוריה שלו

המחיר הנמוך ביותר שבו היה המטבע במהלך כל ההסטוריה שלו

מדובר בעצם על מצב בשוק המסחר שבו המדדים הם בכיוון עלייה ורוב הגרפים ירוקים. המקור של המושג הוא מהמילה Bull,  כלומר שור.

המושג מתאר מצב בשוק שבו המדדים יורדים והגרפים אדומים ברובם. שם המושג מגיע מהמילה Bear, דב.

מדובר יותר בסלנג שתפס לאחרונה מאשר מושג של ממש, אך עדיין חשוב להכיר אותו. מדובר בעצם בכינוי לאדם שמחזיק בקריפטו שברשותו ולא מוכר אותו גם כאשר השוק בירידה, כי הוא מאמין שהשווי יעלה בסופו של דבר והוא ירוויח.

מטבעות רגילים שמגובים ע”י הבנקים (דולר, אירו, שקל וכו). כלומר, מטבעות שאינם מטבעות קריפטו.

מדובר בסלנג, המתאר אדם אשר מוכר את הקריפטו שיש ברשותו ברגע שיש נפילה כלשהי בשוק, מחשש להפסד ובעצם לא נותן הזדמנות לצמיחה נוספת של המטבע

מילון המושגים השלם של עולם הקריפטו​
צילום Executium מ Unsplash

תוכן עניינים

מסחר קריפטו בישראל
מסחר קריפטו בישראל

עם התפתחות עולם ה"קריפטו", המטבעות הדיגיטליים, ניראה כי העולם כולו עתיד להתקדם לכיוון זה וכי כל אדם יכול להפיק רווחים מעולם זה. לאור זאת אנו רואים לנכון להנגיש את כל הידע לעוד אנשים בכדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל להחכים, לפתח שיח, להתעניין ולהיכנס לעולם הקריפטו בקלות יותר.

מאמרים נוספים באותו נושא

9 טעויות במסחר בקריפטו

תחום המסחר בקריפטו הולך וצובר יותר ויותר פופולאריות. מדובר אמנם בתחום אטרקטיבי ומסקרן, אבל פעילות לא נכונה בתחום עשויה להוביל לאכזבה והפסדים גדולים. אספנו בשבילכם

להמשך קריאה »
מה זה אתריום

מה זה אתריום

אתריום הוא מטבע מבוזר הקיים משנת 2013, אשר שוויו רק הולך וגדל בשנים האחרונות ובייחוד בשנת 2021. מדובר באפיק השקעה מפתה מאד עבור רבים, אבל

להמשך קריאה »