מקדמי אתרים – קוסמים בעלי ידע נרחב בכל הסובב את עולם השיווק הדיגיטלי, וקידום אתרים בפרט. במאמר זה נציג כיצד הם מדייקים את התכנים לקידום האתר ומביאים את אתרינו ממצב סטטי, בעל תנועה דלה, לאתר בעל חשיפה רבה, שמייצר לידיים באופן קבוע.
דרכי קידום אתרים
בכדי לשווק את אתרנו, ייגשו מקדמי האתרים תחילה לפעולות SEO (קידום אורגני) שונות בכדי ליצור תנועה קבועה לאתרינו. ראשית, יעברו על האתר ויעדכנו אותו לפי אדפטציה למנועי חיפוש, למובייל, לטאבלט, ולפי מילות מפתח שונות שייציפו בעזרת מחקר מילים מעמיק, בהתאמה לטיב המותג שלנו ולצרכי השיווק שלנו. שנית, ייחלו בתהליך קניית קישורים, במהלכו ייבנו פרופיל קישורים וירכשו קישורים מאתרים רלוונטיים אשר יתאימו לטיב המותג אותו נרצה לשווק.
אדפטציית תוכן
התוכן אשר יופיע באתרנו צריך לעמוד בשני פרמטרים. קודם כל, חשוב שיהיה ענייני, איכותי, רלוונטי וללא שגיאות כתיב. בכדי להראות על רצינות ולא ליפול בפני ליד פוטנציאלי כקטלוג של "מותג לא איכותי", התוכן אותו נציג נדרש להיות לא פחות ממושלם.
לאחר שווידאנו כי התוכן אותו נציג באתר עומד בסטנדרט גבוה, נעבור להתאמתו לקידום אורגני. מחקר מילים מקיף ייציף את מילות המפתח אותן נרצה להציג באופן קבוע בכדי להופיע כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש השונים.
קניית קישורים
קניית קישורים הינה ההגדרה לרכישת הפניות מאתרים בעלי חשיפה גבוהה. לכל לינק יש את המחיר שלו, ומקדם האתרים יישאף, בהתאם לתקציב שברשותו, לבחור באתרים המשתלמים והמתאימים ביותר במטרה לקדם את אתרינו בצורה האידאלית. בכדי למקסם את התוצאות אל מול משאבינו, בונים תחילה פרופיל קישורים.
פרופיל קישורים
הגדרת פרופיל קישורים מתייחסת לבחירה בלינקים אותם נרצה לרכוש – איכות האתרים אליהם נשאף, לפי התקציב והמשאבים שפתוחים בפנינו, סגנון האתרים מהם נקנה קישורים בהתאם לטיב המותג שלנו, מיקוד מילות המפתח (אנקורים), בהן נשתמש בלינקים אותם נרכוש וכו'.
השפעת הקישורים על אתרנו
קניית קישורים נכונה יכולה להעלות את הטרפיקינג לאתר שלנו משמעותית, מה שיוביל באופן ישיר להגדלת פעילותנו העסקית. במידה ונרכוש קישורים מתאימים, נחווה מצב בו נקבל פניות מלידים רבים בעלי פוטנציאל פעולה\רכישה גבוהים, משם ייווצרו לקוחות משלמים, שיהוו עלייה משמעותית ברווחי העסק שלנו.
קניית קישורים לא נכונה – לצורך הדוגמה, קניית קישורים מאתר שסובב את עולם האוכל עבור אתר חנות אינטרנטית לבגדים – תוביל לטרפיקינג מוגדל בפוטנציאל, אך אחוז ההמרה מליד ללקוח משלם תהיה נמוכה משמעותית.
לסיכום
קניית קישורים לקידום אתרים הינה הכלי העיקרי בו מקדמי אתרים משתמשים למטרת דיוק התכנים באתרנו, ולבסוף למטרת קידומו. זהו הפקטור העיקרי שהופך מקדם אתרים מאיש מקצוע ל"קוסם" – שימוש נכון והבנה מקיפה בו הינם פקטורים הכרחיים בכדי לקדם אתרים בצורה איכותית ונכונה.